شناسهٔ خبر: 425587 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

عبدالله گل: حملات اسراییل به غزه باید فوری متوقف شود

ˈعبدالله گلˈ رییس جمهور ترکیه روز جمعه خواستار توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به غزه شد.

صاحب‌خبر -
گل امروز (جمعه) پس از اقامه نماز جمعه در آنکارا با دعوت از جامعه جهانی برای پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی به غزه گفت: اسراییل می باید با پرهیز از انجام عملیات زمینی علیه غزه به حملات هوایی خود نیز پایان دهد.

رییس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه با حملات رژیم صهیونیستی تخمهای نفرت ماندگار در منطقه کاشته می شود، افزود: می باید شرایط بازگشت به آتش بس بین اسراییل و فلسطین فراهم شود.

وی از حملات رژیم صهیونیستی و کشتار مردم غزه به عنوان قتل عام یاد کرد و گفت: جامعه جهانی می باید برای پایان دادن به این حملات در کوتاهترین زمان مداخله کند.

رییس جمهور ترکیه اظهار داشت: ترکیه بر موضع خود در زمینه صلح در خاورمیانه و برقراری صلح بین اسراییل و فلسطین و حل مساله فلسطین برپایه دو دولت تاکید می کند.

طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز روز گذشته با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، گفته بود که این ظلم ها در ماه مبارک رمضان علیه مردم فلسطین قابل قبول نیست و انسانیت حکم می کند که با آن مقابله شود.

وی با اشاره به درخواست های رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با ترکیه، گفت: چنانچه به این ظلم و ستم ادامه دهید، بهبود مناسبات میان آنکارا - تل آویو ممکن نخواهد بود. 

اردوغان همچنین از مجامع بین المللی و سازمان ملل خواست تا برای پایان دادن به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به طور جدی وارد عمل شود. 

ارتش رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته از طریق هوایی و دریایی نوار غزه و مردم مسلمان فلسطین را هدف حمله قرار داده است. 

رژیم صهیونیستی چند روز است که با جنگنده بمب افکن های خود نوار غزه را مورد هجوم قرار داده است که تاکنون در اثر این حملات 98 فلسطینی شهید و حدود یک هزار نفر نیز مجروح شده اند.

نظر شما