شناسهٔ خبر: 4254531 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تیم مذاکره کننده ایران راهی لوزان شد

صاحب‌خبر -

ساعتی پیش، پرواز اختصاصی تیم مذاکره هیات ایران فرودگاه مهرآباد را به مقصد سوییس ترک کرد.
به گزارش جماران، اعضای هیات ایران را مشابه دور قبلی مذاکرات، آقایان ظریف وزیر خارجه، صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، عراقچی و روانچی معاونان وزارت خارجه، بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی وزارت خارجه، و تعدادی از کارشناسان وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی تشکیل می دهند.

لازم به ذکر است در این پرواز، تعدادی از خبرنگاران نیز هیات ایرانی را همراهی می کنند.
پیش از شروع این پرواز، دکتر ظریف در جمع این خبرنگاران حضور پیدا کرد و پس از احوالپرسی با آنان، ضایعه درگذشت دو خبرنگار ایرانی در سانحه سقوط پرواز هواپیمایی آلمانی در فرانسه را به جامعه خبری کشور تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار جماران در لوزان، در هتل محل برگزاری مذاکرات تدابیر امنیتی شدیدتر از دور قبلی مذاکرات در جریان است و همچنین محدودیتهایی برای تعداد خبرنگاران پیش بینی شده، که این شواهد اخبار غیررسمی مبنی بر حضور وزرای خارجه همه کشورهای 1+5 در این دور را تقویت می کند، که در صورت صحت، احتمال بالای دستیابی به توافق نهایی در این دور از مذاکرات را نشان می دهد.
پیش بینی می شود شامگاه امروز، همزمان با ورود هیات ایرانی به لوزان، هیات آمریکایی نیز وارد محل برگزاری مذاکرات شود. طبق اعلام منابع نزدیک به هیات ایرانی، اولین جلسه مذاکره دو هیات فردا صبح برگزار خواهد شد.
عکس: توییتر آقای عباس اصلانی



نظر شما