شناسهٔ خبر: 4253874 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امدادرسانی هلال احمر به 42 هزار بیمار و حادثه دیده در کشور

همدان- ایرنا- سرپرست سازمان امداد و نجات کشور از امدادرسانی به 42 هزار بیمار و حادثه دیده در ایام نوروز امسال در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ناصر چرخساز روز چهارشنبه در جریان بازدید از پایگاه امداد نوروزی و اردوگاه اسکان مسافران نوروزی همدان در جمع خبرنگاران افزود: از آغاز طرح نوروزی امسال ، دو هزار و300 طرح عملیاتی امداد ونجات در کشور اجرا شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح ها به 42 هزار نفر از هموطنان در کشور خدمات امدادی و درمانی ارایه شد و یک هزار و100 نفر از هموطنان در اجرای این طرح به مراکز درمانی واسکان انتقال یافتند.

وی با اشاره به اینکه در نوروز امسال، اسکان موقت و اضطراری برای مسافران در حد لازم در سطح کشور مهیا شده است گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون21 هزار نفر از مسافران گرفتار در برف، کولاک و سیل به صورت اضطراری اسکان داده شده اند.

وی برگزاری نشست هم اندیشی و هماهنگی بین دستگاه‎های متولی سفرهای نوروز را از برنامه های مهم قبل از شروع دور دوم سفرهای نوروزی عنوان کرد و گفت: هم اکنون در حال برنامه ریزی برای نیمه دوم تعطیلات عید هستیم و تلاش مسوولان اجرایی در راستای کاهش میزان حوادث وتلفات جاده ای ، حوادث طبیعی و غیر طبیعی در کشور است.

سرپرست سازمان امداد و نجات کشور همچنین در ادامه سفر یک روزه خود به استان همدان از پایگاه امداد و نجات جاده ای تجرک واقع در 85 کیلومتری همدان و نیز آزادراه همدان - ساوه و ورودی شهر همدان بازدید کرد.

هم اکنون 21 پایگاه ثابت، سیار و موقت جمعیت هلال احمراستان همدان در طرح امداد نوروزی با استفاده از تجهیزات و امکانات آماده ارایه خدمات به مسافران نوروزی است.

طرح نوروزی پلیس از 25 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا 15 فروردین امسال ادامه دارد.

استان همدان دارای بیش از پنج هزار کیلومتر انواع راه است.

7520/1181

نظر شما