شناسهٔ خبر: 42535169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نوای "لبیک یا رسول‌الله" در آذربایجان‌غربی طنین‌انداز شد

ارومیه- ایرنا- اقشار مختلف مردم آذربایجان‌غربی امروز، پنجشنبه با تجمع در شهرهای مختلف استان با سردادن شعار لبیک یا رسول الله اقدام نشریه فرانسوی در اهانت به ساحت نورانی پیامبر اکرم (ص) را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا تجمع اعتراضی مردم ارومیه در همصدایی با سایر مسلمانان جهان در محکومیت اهانت به پیامبر اکرم(ص) از ساعت ۱۸ روز پنجشنبه در میدان انقلاب ارومیه و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز شد.

دقایقی قبل از شروع تجمع، دسته‌های مختلف مردم را در خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب مشاهده می‌شدند که با پرچم‌ها و پوسترهای محکومیت عمل تاسف برانگیز نشریه فرانسوی به سوی این میدان در حرکت بودند.

پیرمردی عصا به‌دست که خود را ابراهیم معرفی کرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: هیچ مسلمانی اهانت به جایگاه والای نبی‌اکرم(ص) را برنمی‌تابد و محکومیت این عمل زشت کوچکترین کاری است که در قبال خاتم پیامبران می‌توان انجام داد.

وی با بیان اینکه توهین به هریک از پیامبران الهی درواقع اهانت به تمام ادیان و مذاهب توحیدی است، افزود: این عمل زشت غربی‌ها اهانت به همه بشریت است، چرا که پیامبر اسلام برای هدایت قومی خاص بلکه برای سعادت همه جهانیان مبعوث شد.

زینب محمدی‌زاد، یکی دیگر از حاضرین در این تجمع که فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی بود گفت: غربی ها به بهانه آزادی بیان با توهین به مقدسات اسلام سعی در مقابله با اسلام در کشورهای اروپایی هستند درحالیکه تکذیب هولوکاست، سوال و یا شوخی در مورد آن نه تنها شامل حق آزادی بیان نیست بلکه با مجازات‌های سختی هم روبروست.

حکیم طاهری از شهروندان اهل سنت ارومیه نیز با اشاره به اهمیت وحدت بین مسلمانان گفت: دشمنان اسلام هر بار با اقدامی جدید به دنبال مقابله و ضربه زدن به اسلام‌ هستند، اما نمی‌دانند که پیامبر اکرم(ص) و مقدسات اسلام نقطه اشتراک و عامل وحدت میان مسلمانان جهان است.

وی در ادامه افزود: اگر در برابر این حرکت توهین‌آمیز سکوت کنیم، دشمنان دین این‌بار گستاخ‌تر از قبل به عناد با اسلام برمی‌خیزند.

اسقف اعظم خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان نیز در پیامی با تقبیح اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام (ص) آورده است: هیچ کس با هر عنوانی حق ندارد به مقدسات و پیامبران ادیان الهی توهین کند و این امر به طور کلی رد و فاقد ارزش است.

"گریگور چیفچیان" با بیان اینکه اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" در بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر گرامی اسلام (ص) به شدت محکوم است، آورده است: توهین به مقدسات یکی از ادیان به منزله توهین به همه ادیان الهی است و این عمل توهین آمیز موجبات خشم و نفرت موحدین سراسر جهان را فراهم آورده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام نشریه هتاک فرانسوی" شارلی ابدو" نشانه انفعال و استیصال استکبار جهانی در برابر اسلام است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی روز پنجشنبه در این بیانیه با اشاره به آیه «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» آورده است: اسلام، دین آزادی و معنویت انسان و قرآن کریم، کتاب رحمت و حکمت و عدالت است و حضرت محمد مصطفی (ص) منادی  رحمت واسعه و جلوه تمام عیار الطاف الهی است که دنیای غرب و نگاه سخیف سردمداران استکبار جهانی نمی‌تواند بزرگی و عظمت آن را پذیرا باشد.  

امام جمعه، فرمانده ویژه مهاباد و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز طی پیام مشترکی اهانت اخیر یک نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر اعظم (ص) را محکوم کردند.

در متن پیام مشترک "ماموستا عبدالسلام امامی"، "ایرج شجاعی" و "جلال محمودزاده" آمده است: بار دیگر کینه‌توزان دین مبین اسلام و کوته بینان دموکراسی غرب با بازنشر کاریکاتوری موهن به بهانه آزادی بیان به ساحت مقدس پیامبر رحمت و مهربانی توهین کردند.

در این پیام تاکید شده است: اگر چه دنیای به اصطلاح متمدن اروپایی و آمریکایی در طول سال‌های اخیر با به راه‌انداختن فتنه‌هایی چون داعش و طالبان سعی زیادی کردند تا چهره‌ای خشونت بار از اسلام را به نمایش بگذارند لیکن دستان در خون آغشته و پلیدشان اینبار به گونه‌ای دیگر رخ نمایان کرد؛ بازنشر کاریکاتور موهن علیه پیامبر اعظم صلوات الله علیه، نه تنها دل مسلمانان عالم، بلکه دل تمامی متدیّنین و آزادگان جهان را عمیقاً غصه‌دار کرده است.

به گزارش ایرنا مردم انقلابی ایران در واکنش به اهانت هفته‌نامه "شارلی ابدو" فرانسه به پیامبر گرامی‌ اسلام (ص) امروز ۲۰ شهریورماه در شهرهایی از جمله مشهد، تهران، همدان، قم، اراک، بجنورد، رشت، خرم آباد، زاهدان، ایلام و یزد تجمع کرده و یکصدا خشم و انزجار خود را فریاد زدند.

نشریه فرانسوی شارلی ابدو ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی در صفحه نخست خود با انتشار مطلبی با عنوان «من شارلی هستم»  اقدام به توهین به پیامبر اسلام (ص) کرده بود که با واکنش‌ مسلمانان جهان روبرو شد.

این هفته‌نامه یازدهم شهریور ماه امسال همزمان با رسیدگی به پرونده حمله پنج سال پیش چند نفر به دفتر این نشریه، بار دیگر با تیتر همه چیز به خاطر این کارتون‌های اهانت‌آمیز به پیامبر گرامی‌ اسلام را منتشر کرد که این حرکت موجب خشم و انزجار مسلمانان در نقاط مختلف جهان شده است.

نظر شما