شناسهٔ خبر: 42534709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خروش مردم دیار دارالمرحمه در محکومیت اهانت به پیامبر(ص)

سمنان- ایرنا- مردم دیار دارالمرحمه استان سمنان با اجتماع در معراج شهدای شهر سمنان اقدام سخیف دشمنان در اهانت به خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی(ص) را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار شهر سمنان مانند دیگر نقاط ایران اسلامی، عصر پنجشنبه بیستم شهریور، با حضور آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، در محکومیت چاپ کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اکرم(ص) با اجتماع در معراج شهدای این شهر خشم خود را به دشمنان و بدخواهان اسلام نشان دادند.

حفظ احترام و شان قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) خط قرمز مسلمانان جهان و ایران اسلامی است که هیچگونه اهانتی را در این زمینه برنمی‌تابند و مردم سمنان نیز همچون دیگر مسلمان جهان با وجود شیوع کرونا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری، اجتماع اعتراض آمیز محکومیت اقدام شرارت‌بار اسلام‌ستیزان برگزار کردند.

مردم دیاردارالمرحمه بعد از صدور پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در محکوم کردن توهین به پیامبر اکرم (ص) به صورت خودجوش برگزاری اجتماع اعتراض آمیز را در پاسخ به گستاخی دشمنان اسلام خواستار شدند.

شرکت‌کنندگان در این حرکت خودجوش، اقدام نشریه فرانسوی در اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اسلام(ص) را اقدامی مطابق با خواست استکبار و صهیونیسم و بر خلاف اصل آزادی و انسانیت دانستند و خواستار مقابله آزادیخواهان جهان با این اقدام زشت شدند. 

مردم شریف سمنان با مشت گره کرده و سردادن شعار خشم و انزجار خود را اعلام کردند که مهمترین این شعارها «دانی اهانت و جسارت ز کیست، توطئه دیگر صهیونیست»، «ولایت فقیه پاینده است، به دست او پرچم اقتدار است»، «در سایه ذلت مستکبران، شیطان اهانت می‌کند به قرآن» «امت ما در ره حق بماند، تبت یدی ابی لهب بخواند»، « به گوش جان رسیده حکم خدای منان، بود مسیر اسلام علیه مستکبران» ، «هرکس به قرآن می‌کند اهانت، آمریکا از او می‌کند حمایت» و «خطوط قرمز ما پیامبر است و قرآن، عواقبش وخیم است اهانت دشمنان»
 

اهانت به پیامبر نماد درماندگی استکبار از محبوبیت اسلام

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: ویروس مستکبران جهانی با استفاده از ابزار رسانه ای و امپراطوری خبری خود و عوامل خودفروخته، حوادث دردناک و شرارت‌آمیزی از جمله اهانت به ساحت مقدس قرآن مجید و توهین آشکار به پیامبر اکرم (ص) جنایتی بزرگ و غیرقابل‌گذشت را رقم زدند.

حجت الاسلام غلامرضا قندهاری در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: اقدام سخیف اهانت به پیامبر اکرم(ص) نشان از درماندگی استکبار جهانی از محبوبیت دین مبین اسلام است.

وی اظهار داشت: دشمنان قسم‌خورده اسلام و سردمداران استکبار که گرایش روزافزون مردم اروپا و آمریکا را به دین مبین اسلام می‌بینند، تلاش دارند تا هرازچندگاهی با توهین به مقدسات مسلمانان و جریحه‌دار کردن احساسات مردم، در برابر ترویج اسلام ایستادگی کنند.
وی بیان کرد: این اقدامات نه تنها از محبوبیت پیامبر اکرم (ص) و جاذبه اسلام نمی‌کاهد بلکه ضعف و درماندگی مستکبران و عوامل آنان را در برابر انوار قدسی دین مبین اسلام می‌رساند و نفرت پیروان ادیان توحیدی و مسلمان را از آنان افزایش می‌دهد.
قندهاری تصریح کرد: اهانت دوباره نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) در سایه حمایت سردمداران این کشور آن هم به بهانه آزادی‌ بیان بار دیگر خشم جهانیان را برافروخت و این اقدام شرارت‌بار از سوی آحاد مردم ایران اسلامی محکوم می‌شود.

وی یادآور شد: اجتماع علیه اقدامات سخیف اسلام‌ستیزان در ۶ شهرستان استان سمنان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: اجتماع محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبراکرم(ص) در سمنان در معراج شهدای این شهر، شاهرود در مصلای پیامبر اعظم(ص)، سرخه در مقابل حسینه شهدا، گرمسار در مسجد جامع، دامغان در محوطه امامزادگان جعفر و محمد(ص)  و آرادان در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار شد.

۷ شهریورماه جاری تظاهرات غیرقانونی و بدون مجوز ضد اسلامی به‌وسیله گروه‌های راست‌گرای افراطی سوئد برگزار شد و در شهر «مالمو» این کشور یک جلد قرآن کریم آتش زده شد و یک قرآن دیگر هم در مرکز شهر به‌وسیله گروه‌های راست‌گرای افراطی لگدکوب شد.

نشریه فکاهی «شارلی ابدو» چاپ پاریس روز یازدهم شهریورماه در اقدامی گستاخانه و توهین‌آمیز، کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم(ص) را بازنشر کرد.

نظر شما