به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که ظهر امروز با حضور جمعی از فعالان حوزه گردشگری در هتل خاتم مشهد برگزار شد ضمن رونمایی از سامانه آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری نحوه ارایه خدمات این سامانه مورد بررسی قرار گرفت.
مدیر كل نظارت بر خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری و رشد روز افزون این صنعت در ایران و جهان گفت: آمارها نشان می دهد حركت صنعت گردشگری در ایران حركت رو به جلو است.
ولی تیموری بیان کرد: امروزه یك گردشگر به اجبار و از روی اكراه وارد یك مكان اقامتی نمی شود بلكه به دنبال یك مكان مناسب با ارائه خدمات شایسته است و به همین منظور فضای صنعت گردشگری در حال حاضر یك فضای رقابتی است.
وی بیان کرد: خراسان رضوی دارای ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه تاسیسات گردشگری و خدمات مرتبط با این صنعت است و تاکنون شاهد كمترین تخلفات در این حوزه و در این استان خراسان بودیم.
وی با بیان اینکه با توجه به افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی ضرورت ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و نظارت بر ارائه خدمات به آنان نیز افزایش یافته است افزود: راه اندازی این سامانه کمک شایانی به بهبود شاخص های نظارت می کند.
وی ادامه داد: یكی از موضوعات مهم در این راستا و افزتیش شاخص های نظارتی مكانیزه سازی نظارت ها و برنامه ریزی برای نصب دستگاه های الكترونیك و سامانه های اینترنتی است.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری افزود: در این سامانه كه از طریق سایت اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به آدرس razavi-chto.ir قابل دسترسی است تعداد واحدهای اقامتی، نرخ نامه ها و وضعیت پذیرش واحدها درج و مورد نظارت قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: ضمن اینكه گردشگران و زائران می توانند از طریق این سامانه، نظارت، پیشنهادات، انتقادات و شكایات احتمالی خود از تاسیسات گردشگری را به این اداره كل اعلام كنند امکان نظارت مطلوب فراهم می شود.
تیموری در ادامه گفت: نظارت نباید تنها به واحدهای اقامتی با درجه ستاره بالا محدود شود بلكه یك واحد اقامتی با درجه ستاره پائین نیز باید خدماتی را به مسافران خود ارائه كند كه این خدمات از نظر بهداشت، سلامت و كیفیت رتبه مطلوبی داشته باشد.