شناسهٔ خبر: 42525162 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در پی کارشکنی‌های برخی کشورهای عربی؛

سازمان آزادی بخش فلسطین تهدید کرد از اتحادیه عرب خارج می‌شود

برخی منابع از پشت پرده جلسه اخیر اتحادیه عرب و تهدید سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) برای خروج از این اتحادیه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، منابع دیپلماتیک به این شبکه گفتند سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) دو روز پیش تهدید کرد از اتحادیه عرب خارج خواهد شد.

به گفته این منابع، تشکیلات خودگردان فلسطین پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای محکومیت توافق اسرائیل و امارات تهیه کرده بود؛ اما اتحادیه عرب با آن مخالفت کرد.

این منابع فاش کردند کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس شامل مصر، اردن، مراکش و سودان با پیش‌نویس این تشکیلات مخالفت و با پیش‌نویس دیگری که امارات ارائه کرده بود موافقت کردند.

منابع دیپلماتیک تأکید کردند سومالی اعلام کرد با پیشنویس امارات مخالفت است و در همین حال، لبنان، عراق، الجزایر و تونس موضع بی طرف اتخاذ کردند.

به گفته منابع، صائب عریقات، دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در گفتگوی تلفنی با وزرای خارجه مصر، اردن و عربستان تهدید کرد در صورت تصویب پیش‌نویس امارات، فلسطین از اتحادیه عرب خارج خواهد شد.

این منابع فاش کردند پس از آن پیش‌نویس امارات کنار گذاشته شد. مصر، اردن و عربستان متعهد شدند بیانیه‌ای با تکیه بر پیش‌نویس فلسطین، منتشر خواهند کرد؛ اما این اتفاق روی نداد.
انتهای پیام/

نظر شما