شناسهٔ خبر: 42522520 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کوشنر از گفت‌وگو درباره فروش جنگنده «اف-۳۵» به امارات خبر داد

مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه واشنگتن در فکر فروش جنگنده‌های پیشرفته به امارات عربی متحده است، گفت این اقدام اما در مشورت با صهیونیست‌ها صورت خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از انتشار اظهار نظرها و خبرهای مختلف و بعضاََ متناقض درباره وجود بندی در توافق عادی‌سازی روابط امارات عربی متحده با رژیم صهیونیستی مبنی بر فروش جنگنده‌های نسل پنجم «اف-۳۵» به ابوظبی، یک مقام ارشد آمریکایی از گفت‌وگو در این زمینه خبر داد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) گفت که واشنگتن به فروش این جنگنده‌ها به امارات فکر می‌کند اما در عین حال درباره هرگونه توافق احتمالی با رژیم صهیونیستی نیز مشورت خواهد کرد تا نگرانی‌های امنیتی آن را نیز در نظر گرفته باشد.

کوشنر در نشست خبری تلفنی در این باره توضیح داد: «هم‌اکنون این چیزی است که درباره‌اش مباحثاتی در حال انجام است. ما به صورت جدی بر سر آن در حال گفت‌وگو هستیم. خواهیم دید که در پی مشورت ما با اسرائیلی‌ها، کنگره و دیگر شرکا چه اتفاقی رخ خواهد داد».

بر این اساس، وی ضمن اشاره به درخواست صهیونیست‌ها برای حفظ برتری نظامی خود در منطقه غرب آسیا، اظهار داشت: «دولت آمریکا هر کاری بتواند انجام می‌دهد تا مطمئن شود آن شرایط پابرجا بماند».

این مقام آمریکایی ادعا کرد: «رئیس‌جمهور ترامپ نشان داده که امنیت اسرائیل را بهتر از هر رئیس‌جمهور دیگری در دهه‌های گذشته درک می‌کند، او دوست بزرگی برای اسرائیل است، منطقه را امن‌تر کرده، و آمریکا و اسرائیل را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کرده است».

رئیس‌جمهور آمریکا حدود سه هفته پیش عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی را اعلام کرد، اما از رایزنی‌ها برای انجام معاملات تسلیحاتی میان واشنگتن-ابوظبی که در مسیری موازی در حال پیشرفت بود سخنی به میان نیاورد. 

چند روز پیش نیز دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارش یک روزنامه آمریکایی مبنی بر عدم مخالفت وی با فروش تسلیحات پیشرفته به امارات عربی متحده، گفت ادعاهای غلط، چیزی را تغییر نمی‌دهد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

نظر شما