شناسهٔ خبر: 42520226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نامزد حوزه دهلران: پیگیری مطالبات مردم مهمترین اولویت مجلس است

ایلام - ایرنا - یکی از نامزدهای حوزه انتخابیه دهلران گفت: پیگیری مطالبات به حق مردم این حوزه به ویژه طرح های زیرساختی و عمرانی از اولویت های من بعد از راهیابی به مجلس و انتخاب توسط آرای مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، صادق کرمی روز چهارشنبه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه ها، پیگیری و تلاش برای احیای ناحیه صنعتی شهرستان بدره و احداث کارخانه جات متناسب با نیاز منطقه در این ناحیه است.

وی افزود: شهرستان دهلران باتوجه به بهره مندی از ذخایر عظیم گاز و نفت پتانسیل تبدیل شدن به عسلویه دیگری را دارد و با تکمیل شرکت های پتروشیمی و پالایشگاه گاز، دهلران به یک قطب مهم نفتی در استان و کشور تبدیل می شود.

کرمی یادآور شد: از دیگر برنامه های مهم برای پیگیری، تکمیل و به بهره برداری رساندن تونل بزرگ کبیرکوه است که با راه اندازی این تونل شهرستان آبدانان بعد از گذشت سالیان دراز از بن بست جغرافیایی خارج خواهد شد.

وی با بیان اینکه چندین سد نیمه تمام و تکمیل نشده در استان وجود دارد که باید مورد پیگیری قرار بگیرند، ادامه داد: سدسیکان در شهرستان دره شهر از جمله این سدهاست که با تکمیل آن، اب اراضی کشاورزی پایین دست سد تامین می شود و همچنین حل مشکل اراضی فرهاد آباد، تلاش برای تامین آب اراضی کشاورزی و آشامیدنی این شهرستان و تبدیل اراضی دیم به آبی از دیگر اهداف من برای این شهرستان در صورت برنده شدن است.
صادق کرمی مدیرکل امور پارلمانی وزارت جهادکشاورزی و عضویت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد.

به گزارش ایرنا، حوزه انتخابیه دهلران دارای ۲۰۷ شعبه شامل ۱۴۱ شعبه ثابت و ۶۶ سیار است و در این دوره از انتخابات واجدانان شرایط ۱۳۳ هزار و ۵۴۲ نفر متشکل از ۶۸ هزار نفر مرد و ۶۵ هزار و ۵۴۷ نفر زن هستند.

با توجه به اطلاعیه شورای نگهبان برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ شهریورماه خواهد بود و در استان ایلام هم ۲ نامزد حوزه انتخابیه دهلران به دور دوم راه یافته‌اند.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه جنوب قرار بود فروردین‌ماه برگزار شود که بدلیل شیوع کرونا به شهریورماه موکول شد.

در حوزه جنوب هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند و بهزاد علیزاده با ۱۸ هزار و ۵۰۵ رای و صادق کرمی با ۱۶ هزار و ۳۷۲ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار شد.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

در حوزه شمال استان علی‌اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ حائز بالاترین رای شدند که با تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، به طور مستقیم به مجلس راه یافتند.

۴۵۱ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه امسال بودند که این از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۱۳۴ هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است.

نظر شما