شناسهٔ خبر: 42513753 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین:

جهان عرب به مخالفت با توافق عادی سازی ابوظبی- تل آویو برخیزد

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از کشورهای عربی خواست که به مخالفت با توافق عادی سازی روابط اسرائیل با امارات برخیزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از کشورهای عربی خواست که به مخالفت با توافق عادی سازی روابط اسرائیل با امارات برخیزند.

وی در سخنانی در نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: ما اقدام امارات در عادی سازی روابط با اسرائیل را مورد مخالفت قرار می دهیم و امیدواریم که شما آنرا نپذیرید.

المالکی تاکید کرد: گویا اقداماتی که اشغالگران و دولت آمریکا علیه ما انجام می دهند، کافی نبود تا عادی سازی رایگان امارات و اسرائیل اعلام شود.

وی از توافق عادی سازی به عنوان زلزله ای که موضع جهان عرب را هدف قرار داد، یاد کرد و افزود: اعلامیه سه جانبه اسرائیلی-اماراتی-آمریکایی به مثابه زلزله بود و به جای جلب رضایت عربی از ما در برابر آنچه با این اعلامیه رخ داد؛ ما خود را در حال دفاع از خودمان و آرمان فلسطین یافتیم و اوضاع برعکس شد و ما بلواگر شدیم و مورد سرزنش واقع شدیم.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین بیان کرد: فلسطین خواستار نشست فوری برای توافق عادی سازی شد؛ اما یک کشور عربی(نامش را نبرد) اعتراض کرد و درخواست جلسه عادی کرد. هنگامی که موافقت کردیم، با نهایت تعجب مجدد این کشور، معترض درخواست ما شد و بندی را افزود و یک کشور دیگر تهدید به ارائه پیش نویس قطعنامه دیگری کرد.

نظر شما