شناسهٔ خبر: 42505420 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مرکز مطالعات امنیتی سوفان اعلام کرد:

اعمال فشار ابوظبی بر عمان برای عادی‌سازی روابط با اسراییل و دوری از تهران

سبحان ثقفی‌نیا

مرکز مطالعات امنیتی "سوفان" اعلام کرد که اماراتی ها به عمان فشار آورده‌اند تا این کشور نیز روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی کند و از ایران فاصله بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از العهد، مرکز مطالعات امنیتی "سوفان" مستقر در آمریکا می‌گوید به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می دهد امارات به عمان فشار می آورد تا روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی سازی کند و از ایران دور شود.
به گزارش مرکز سوفان، امارات به عمان فشار می آورد و معتقد است که مسقط در زمینه صدور نفت و گاز کشور مطرحی نیست و برخلاف بحرین نمی تواند حمایت سعودی ها را کسب کند. 
این گروه اطلاعاتی همچنین اعلام کرد: علاوه بر ابوظبی، دولت دونالد ترامپ هم به هیثم بن طارق آل سعید، پادشاه عمان فشار می آورد تا روابط خود با اسرائیل را عادی کند. اماراتی ها معتقدند که عادی سازی روابط عمان با اسرائیل قطر را منزوی تر خواهد کرد. 
گروه سوفان در بخش دیگری از ارزیابی خود تاکید می‌کند که برای دور کردن عمان از ایران نیز فشارهای زیادی بر مسقط اعمال شده است.
این گروه اطلاعاتی مستقر در نیویورک همزمان بر این باور است که این فشارها نتیجه ملموسی به دنبال نخواهد داشت و سلطان هیثم تاکنون نشان نداده است که می‌خواهد سیاستی متفاوت تر از پادشاه پیشین عمان یعنی سلطان قابوس در رابطه با ایران اتخاذ کند و سیاست های مسقط همواره برپایه ارتباط و تماس با ایران بوده است.
انتهای پیام

نظر شما