شناسهٔ خبر: 42495385 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

انتقاد شدید جنبش حماس از عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی

ابنا

رییس دفتر سیاسی حماس گفت: امارات بهانه‌ ای برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ "اسماعیل هنیه" رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در خصوص عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی گفت: ابوظبی هیچ توجیه و بهانه‌ای برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ندارد.

این مقام ارشد جنبش حماس افزود: امارات بهانه‌ای ندارد، چرا که نه مرزی با اسرائیل دارد و نه منافع مستقیمی با این رژیم.

وی تصریح کرد: این اقدام امارات تنها برای خدمت به دونالد ترامپ [برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا] و بنیامین نتانیاهو و اقدامی برای خارج کردن وی از شرایط سخت داخلی صورت می‌گیرد.

هنیه افزود: کشورهایی مثل امارات هستند که با فکر همزیستی با رژیم صهیونیستی روزگار می‌گذرانند، اما این خنجری از پشت به ملت فلسطین و خارج شدن از موضع کشورهای عربی است و ما آن را فروپاشی می‌دانیم.

وی تاکید کرد: جنبش حماس، گزینه مقاومت را انتخاب کرده است و معتقدیم مقاومت موفق ترین و موثرترین و کارامدترین گزینه برای مقابله با اشغالگران اسرائیلی است.

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین خاطر نشان کرد ما به جریان مقاومت گسترده در منطقه برای حفظ اصول امت در فلسطین تعلق داریم.

هنیه تاکید کرد: نبرد ما با دشمن صهیونیستی با تکیه به محور مستحکم مقاومت ادامه خواهد یافت.

مقام ارشد جنبش حماس درباره وضعیت زندانیان فلسطینی در عربستان هم اظهار داشت: متاسفانه تحولاتی از سوی عربستان سعودی در خصوص روابط با ما رخ داده و من خواهان آزادی فلسطینیان بازداشت شده در این کشور هستم.

رئیس دفتر سیاسی حماس درباره سوریه هم گفت: ما به مدت 10 سال در سوریه اقامت داشتیم و در آنجا ریاست جمهوری، دولت و ملت این کشور به طور کامل از جنبش حماس حمایت می کردند.

وی افزود: حماس همچنان امیدوار است که سوریه به ثبات و انسجام برگردد، زیرا سوریه قدرتمند، به نفع ملت فلسطین و حامی آنهاست.

هنیه درباره دیدار اخیر خود با دبیرکل حزب الله لبنان گفت: این اولین دیدار من به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با سید حسن نصرالله بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در سایه تمام چالش ها، رهبران فلسطینی باید طرح ملی مبتنی بر مقاومت مردمی را اجرا کنند.

...........................
پایان پیام/ 268

نظر شما