شناسهٔ خبر: 42492623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اظهارنامه مالیاتی املاک تجاری لرستان تا پایان شهریورماه ارائه شود

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک تجااری تا پایان شهریور ماه جاری ارائه شود.

صاحب‌خبر -

هادی ملکشاهی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  مطابق قانون، اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری می‌بایست تا ۳۱ تیر ماه هر سال نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام نمایند، لیکن با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور حمایت مالیاتی از کسب و کار، مهلت تسلیم اظهارنامه برای صاحبان املاک و اشخاص حقوقی، پایان شهریور ماه تعیین شده است و این تاریخ قابل تمدید نخواهد بود.

وی در خصوص نحوه‌ی تسلیم اظهارنامه، بیان کرد: تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات، صددرصد مکانیزه و الکترونیکی است و نیازی به مراجعه حضوری افراد و یا ارائه پرینت اظهارنامه به ادارات امور مالیاتی نیست.
ملکشاهی در ادامه از مؤدیان مالیاتی خواست برای حفظ سلامت خود و خانواده و همچنین جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تا حد امکان از تلفن ارتباط مردمی ۱۵۲۶ و یا سامانه‌های الکترونیکی پیش‌بینی شده برای انجام امور مالیاتی استفاده کرده و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.
همچنین در ادامه گفت: اگر مودیان اظهارنامه مالیاتی خود را با رعایت قوانین و مقررات تنظیم و در مهلت قانونی ارائه کنند در صورت انطباق اطلاعات اظهارنامه با پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی، اظهارنامه بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار می گیرد.
 مدیرکل امور مالیاتی عنوان کرد: مودیان مالیاتی با مراجعه به پایگاه سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس tax.gov.ir از طریق رایانه‌های شخصی خود، کافی‌نت‌ها و دفاتر پیشخوان دولت می توانند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند.

وی بیان کرد: براساس ماده ۱۹۲ قانون مالیاتهای مستقیم چنانچه مودی در موعد مقرر اقدام به ارائه اظهارنامه نکند، مشمول جریمه غیر قابل بخشودگی معادل ۳۰ درصد مالیات متعلق خواهد شد.  
ملکشاهی گفت: مودیان برای بهرمندی از خدمات الکترونیکی می‌توانند در سامانه فوق الذکر  نسبت به فعال نمودن گزینه ابلاغ الکترونیکی اقدام نمایند.

نظر شما