شناسهٔ خبر: 4249032 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رویترز خبر داد

عربستان تجهیزات نظامی سنگین به مرزهای یمن منتقل کرد

عربستان سعودی تجهیزات نظامی سنگین به مرزهای خود با یمن منتقل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  رویترز، مسئولان آمریکایی روز سه‌شنبه اعلام کردند که عربستان سعودی تجهیزات نظامی سنگین  شامل توپ‌های سنگین را به مناطق نزدیک به مرزهای یمن منتقل کرده است.

منابعی در دولت آمریکا اعلام کردند که خودروهای زرهی و توپ‌هایی که عربستان به جنوب انتقال داده است احتمالا برای اهداف دفاعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این منابع رسمی حجم تجهیزات انتقال داده شده را «بزرگ» اعلام کردند.

یک منبع دیگر اعلام کرد که واشنگتن اطلاعاتی را در خصوص نیروهای سعودی دریافت کرده است ولی از مکان دقیق آنها اطلاعی ندارد.

از سوی دیگر عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن که در عدن به سر می برد از شورای امنیت درخواست کرد تا برای مقابله با آنچه که آن را پیشروی انصارالله خوانده است در یمن دخالت نظامی کنند.

همچنین سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در ریاض مدعی شد که کشورش امنیت یمن را امنیت خود می داند و در صورت پیش نرفتن گفت‌وگوهای سیاسی عربستان آمادگی دارد تا اقدامات دیگری انجام دهد.

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز در پاسخ به این اظهارات تاکید کرد که یمن پاسخ هرگونه تجاوزی را خواهد داد و هر گونه تجاوزی از سوی عربستان پایان کار آل سعود خواهد بود.

پیش از این نیز الشرق الاوسط همچنین به نقل از "ریاض یاسین" که وی را وزیر خارجه جدید یمن معرفی کرد، نوشت این کشور(منظور عبدربه منصور هادی)خواستار دخالت فوری کشورهای عضو شورای همکاری، سازمان ملل متحد و جامعه جهانی برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در مواضع و مکان‌هایی که انصارالله بر آن مسلط هستند و همچنین خواستار دخالت نیروهای موسوم به سپرجزیره در یمن شده است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما