شناسهٔ خبر: 42486879 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ابراز نگرانی از خطر برگشت بیماری‌های سرخک و فلج اطفال

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: اگر تا پنچ ماه دیگر نتوانیم پوشش واکسیناسیون را کامل کنیم، زمینه‌ی برگشت بیماری‌های مثل فلج اطفال و سرخک دوباره مهیا می‌شود.

صاحب‌خبر -

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: اگر تا پنچ ماه دیگر نتوانیم پوشش واکسیناسیون را کامل کنیم، زمینه‌ی برگشت بیماری‌های مثل فلج اطفال و سرخک دوباره محیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محسن زهرایی، رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن  وزارت بهداشت در مورد وضعیت واکسیناسیون کودکان، گفت: اتفاقی که با ویروس کرونا اتفاق افتاد، این بود که تمام جوانب زندگی مردم دنیا تحت تاثیر قرار گرفت بعضی خانواده‌ها تصورشان شاید این بود که کودک ما سالم است و واکسن را کمی دیرتر بزنیم، همین اتفاق باعث شد که مراجعه‌ی خانواده‌ها برای واکسیناسیون کاهش پیدا کند و پوشش واکسیناسیون در کشور ما که بالای 25 سال است که حدود 99 درصد پوشش داشته برای اولین بار این پوشش افت می‌کند.

وی ادامه داد: طبق بررسی در اسفند و فروردین پوشش واکسن به حدود 84 درصد رسید، یعنی 16 درصد از هدفمان افت کردیم.

زهرایی بیان کرد:خوشبختانه اقدام خوبی انجام شد و جا دارد از مردم برای مراجعه‌شان  از همکارانم در شبکه‌های بهداشت و درمانی تشکر کنم که درشهر و روستا برای جلب مشارکت مردم تلاش کردند، در حال حاضر آنالیزها نشان می‌دهد واکسن به حدود 95 درصد افزایش پیدا کرده است اما هنوز از آن 99 درصد پایین‌تر هستیم و این موضوع نگران کننده است.

وی افزود:اگر تا پنچ ماه دیگر نتوانیم پوشش واکسیناسیون را کامل کنیم، تعداد کودکانی که واکسن دریافت نکردند افزایش پیدا می‌کند و زمینه‌ی برگشت بیماری‌های مثل فلج اطفال و سرخک دوباره مهیا می‌شود.

نظر شما