شناسهٔ خبر: 42486050 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مراکز نظامی امارات و اسرائیل در جزیره یمنی

امارات قصد دارد برج های مخابراتی را در جزیره استراتژیک سقطری ایجاد کرده و قصد دارد در آنجا یک مرکز نظامی بسازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، گفته می شود امارات متحده عربی، یکی از اعضای اصلی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی که علیه یمن جنگ می کند ، برج های مخابراتی را در جزیره استراتژیک سقطری ایجاد کرده و قصد دارد در آنجا یک مرکز نظامی بسازد.

 

هفته گذشته هزاران نفر از مردم یمن در جزیره سقطری به خیابانها ریختند و علارغم تهدید جانی علیه ساخت پایگاه های اماراتی صهیونیستی تظاهرات کردند.

 

گزارش های رسیده از منابع یمنی حاکی از این است که امارات با همکاری صهیونیستها در حال تاسیس یک پایگاه جاسوسی در جزیره سقطری این کشور است. این جزیره همراه بخش هایی از جنوب کشور یمن در اشغال نیروهای وابسته به امارات قرار دارد.

 

امارات بعد از برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی تلاش بسیاری برای استفاده از امکانات صهیونیستها در یمن کرده است. گفته می شود پایگاه جاسوسی به آخرین فناوری های اسرائیل برای زیر نظر گرفته نیروهای یمنی مجهز خواهد شد.

 

مردم جزیره با وجود تهدید جانشان از سوی اشغالگران اماراتی در شعارهایی ساخت پایگاه صهیونیستی را خط قرمز مردم منطقه اعلام کردند. جزیره سقطری در 350 کیلومتری جنوب یمن واقع شده است. پایگاه جاسوسی این جزیره برای جمع آوری اطلاعات از بندر عدن و باب المندب ساخته می شود.

 

آنها گفتند که برخی از افسران ارتش امارات بدون گذرنامه یا ویزا به سقطری سفر کرده اند. هفته ها پس از یک معامله جنجالی عادی سازی بین امارات و اسرائیل ، گزارش شد که هیاتی از مأموران اطلاعاتی اسرائیل و امارات از سقطری بازدید کرده و مکان های مختلفی را برای ایجاد پایگاه های جاسوسی بررسی کرده اند.

پایان پیام/42

نظر شما