شناسهٔ خبر: 42483467 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نمکی بیان کرد:

پاسخ به مدعیان با مهار بحران کرونا در خوزستان / افتتاح 53 واحد بهداشتی و درمانی در 2 استان

وزیر بهداشت در آیین ره سلامت ضمن تقدیر از جانفشانی‌‎های کادر درمان در استان خوزستان، گفت: با مهار بحران کرونا در خوزستان، توانستیم سیلی محکمی بر دهان کسانی بزنیم که مدعی بودند جمهوری اسلامی به خوزستان بها نمی‌دهد.

صاحب‌خبر -
پاسخ دندان‌شکن به مدعیان عدم رسیدگی به بحران کرونا در خوزستان/ افتتاح 53 واحد بهداشتی و درمانی در 2 استان کشوربه گزارش خبرنگار ایکنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز 18 شهریورماه، در سومین آئین بهره‌برداری ره‌ سلامت، ویژه طرح‌های بهداشت و درمان استان‌های فارس و خوزستان، که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه خوزستان کربلای دیگری برای ماست، گفت: از روز‌های آغازین دفاع مقدس خوزستانی‌ها با دست خالی و امکانات کم در مقابل رژیم بعث ایستادند و همواره مدیون خاک خوزستان هستیم و اقداماتمان در این استان حتی پاسخ یک قطره از خون شهدای این خطه نیست.

نمکی با تقدیر از فداکاری کادر درمان بیمارستان‌های استان خوزستان در مهار کرونا، اظهار کرد: همکاران من در مراکز بهداشتی و درمانی استان خوزستان با جانفشانی و توان‌فرسایی توانستند هجمه سنگین کرونا را در اهواز، آبادان، شادگان، دزفول و شوشتر و سایر شهر‌های استان خوزستان در اوج شیوع این بیماری مدیریت کنند و با مهار این بحران توانستیم سیلی محکمی بر دهان کسانی بزنیم که مدعی بودند جمهوری اسلامی ایران به خوزستان بها نمی‌دهد و آنجا را رها کرده است. خوزستانی از هر قومی که باشد از دریافت خدمات بیمارستانی محروم نمی‌ماند و از این نظر شاهد هیچ دلخوری نبودیم. به قول شهید زنده در دل‌ها، سردار سلیمانی، ما ملت امام حسین(ع) هستیم و در مقابل هر هجمه‌ای می‌ایستیم و تاریخ‌ساز می‌شویم.

نمکی در ارتباط مستقیمی با دانشگاه علوم پزشکی فارس با بیان اینکه امیدواریم همدلی و وفاق را بیشتر کنیم تا هم کرونا را مهار و مدیریت کنیم و هم طلایی‌ترین سال توسعه زیرساخت‌های سلامت را رقم بزنیم، اظهار کرد: امسال برای نخستین بار در تاریخ ایران ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی و دو هزار تخت ICU به ناوگان تخت‌های کشور افزوده می‌شوند و این امر با کمک خیرین در راستای افتتاح هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی درمانی تا ۱۲ فروردین سال ۱۴۰۰ محقق می‌شود.

وزیر بهداشت در ادامه و در ارتباط مستقیم با دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز با اشاره به وفاق کادر درمان با مسئولان برای کنترل کرونا، گفت: اطبا همواره مورد توجه مردم بوده و برخی آن‌ها را در ردیف انبیا می‌دانند. استان‌هایی که امروز در خدمتشان بودیم از ابتدای سال ۱۳۹۸ درگیر مشکلاتی مانند سیل بودند. یکی از سخت‌ترین شب‌های زندگی من شبی بود که در شیراز سیل آمد و به چشم خود شاهد تلاش همکارانم برای مهار ورود آب به بیمارستان بودم. با نگاه به آن ایام امیدوارم از شرایط فعلی نیز گذر کنیم.

به گزارش ایکنا، در این آئین ۴۸ واحد بهداشتی، درمانی، آزمایشگاهی و اقامتی در استان خوزستان، سه پروژه بیمارستانی در شهر‌های خرامه، استهبان و آباده و دو پروژه بهداشتی و درمانی در جهرم استان فارس افتتاح شد.
انتهای پیام

نظر شما