شناسهٔ خبر: 42483451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فراخوان پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی خراسان شمالی منتشر شد

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با هدف ارتقاء سطح کیفی تئاتر ، پانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی را برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی  گفت : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن هنر‌های نمایشی استان، در راستای سیاست‌های راهبردی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با هدف ارتقای سطح کیفی تئاتر و ارتباط موثر تماشاگران با آثار نمایشی از طریق جشنواره تئاتر و اجرای عمومی، روشن نگاه داشتن چراغ تئاتر ورونق آن در شرایط کنونی، پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی را جهت معرفی آثار منتخب به جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار می‌کند.


او گفت : جشنواره تنها در بخش رقابتی، صحنه‌ای و صرفا اختصاص به آثار ایرانی با اولویت متون نویسندگان بومی خواهد داشت.


فرخنده به موضوعات و محور‌های جشنواره با در نظر گرفتن کیفیت هنری آثار اشاره و افزود :ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بهره گیری از مفاهیم و جلوه‌های فرهنگ، تاریخ و ادبیات غنی ایرانی واسلامی، فرهنگ وآداب و رسوم بومی و محلی استان، ایجاد روحیه نشاط و شادابی و امیدبخشی در جامعه با توجه به آمار روانی ناشی از شیوع جهانی کرونا، توجه به مفاهیم و ارزش‌های والای جهانی در جامعه از جمله موضوعات این جشنواره است.


او ادامه داد : بازبینی آثار نمایشی متقاضی و نحوه انتخاب آثار بصورت حضوری ودر صورت تمایل کارگردان به صورت ارسال فیلم نمایش، صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان داشت : با نظر به شیوع بیماری کرونا نحوه برگزاری جشنواره پانزدهم و آئین اختتامیه متعاقباً با توجه به شرایط واعلام نظر ستاد استانی کرونا اعلام خواهد شد.


فرخنده گفت: کلیه اجرا‌های جشنواره همزمان بصورت آنلاین از طریق فضای مجازی پخش و در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.


او گفت : متقاضیان حضور در جشنواره لازم است یک قطعه عکس (کارگردان) وفرم تکمیل شده در جشنواره به همراه فایل نمایشنامه (word) و اجازه کتبی نویسنده را تا ۳۰ مهرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

او افزود : علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۲۲۴۴۱۱۵ تماس حاصل نمایند و برای دریافت فراخوان به آدرس khsh.farhang.gov.ir مراجعه کنند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود : بازبینی آثار ۱۴ تا ۱۶ آبان ماه و برگزاری جشنواره ۲ تا ۴ آذر ماه خواهد بود.

انتهای پیام/ه 

نظر شما