شناسهٔ خبر: 42479818 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بر اساس یک نظرسنجی،

اکثر رای دهنده‌ها پیش بینی پیروزی ترامپ را در مناظرات ریاست جمهوری دارند

علی مدنی

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، تعداد رای دهندگانی که انتظار پیروزی دونالد ترامپ را در مناظرات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارند بیشتر از رای دهندگانی است که انتظار پیروزی رقیب دموکرات او یعنی جو بایدن را در این مناظرات دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، در نظرسنجی انجام شده از سوی USA Today/Suffolk University از رای دهنده‌های ثبت نام کرده، ۴۷ درصد پیش بینی کردند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مناظرات ریاست جمهوری برنده شود در حالی که ۴۱ درصد همین نظر را درباره جو بایدن داشتند.

در گروه رای دهنده‌های مستقل یک شکاف ده درصدی وجود داشت به نحوی که ۴۷ درصد گفتند ترامپ در این مناظرات پیروز می‌شود در حالی که ۳۷ درصد گفتند که توقع پیروزی بایدن را در این مناظرات دارند.

اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است ۲۹ سپتامبر در کلیولند با مجری گری کریس والاس، مجری برنامه فاکس نیوز ساندی برگزار شود.

از سوی دیگر ۳۷ درصد رای دهندگان شرکت کرده در این مطالعه گفتند، کنوانسیون حزب جمهوریخواه باعث کمتر شدن احتمال حمایت آنها از رئیس جمهور آمریکا در ماه نوامبر شد در حالی که ۳۳ درصد گفتند این کنوانسیون احتمال رای دادن آنها به ترامپ را افزایش داد.

ترامپ همچنان در اکثر نظرسنجی‌های ملی و همچنین نظرسنجی‌ها در ایالتهای به اصطلاح "میدان مبارزه"، از بایدن عقب است.

در یک نظرسنجی جداگانه چند روز پیش این شرکت ۵۰ درصد پاسخگویان گفتند در ماه نوامبر از جو بایدن حمایت می‌کنند در حالی که ۴۳ درصد حامی ترامپ بودند.

نظرسنجی مذکور با تماس با ۱۰۰۰ رای دهنده ثبت نام شده در فاصله ۲۸ تا ۳۱ اوت با حاشیه خطای ۳.۱ درصد انجام شده است.

انتهای پیام

نظر شما