شناسهٔ خبر: 42476813 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

تجربه تلخ آمریکایی‌ها از بازگشایی مدارس

درحال حاضر چند روز بعد از بازگشایی مدارس در آمریکا، از بین ۲ هزار دانش‌آموز، معلم و کادر مدارس در پنج ایالت، حداقل ۲۳۰ نفر ابتلا به ویروس کرونا مبتلا و قرنطینه شده‌اند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز ، ماه گذشته میلادی مدارس ایالت‌های آمریکا با وجود مخالفت‌های کارشناسان و البته نظر مثبت بعضی از خانواده‌ها بازگشایی شد. ترامپ رئیس جمهور این کشور نیز پیش از این در توئیتی بر بازگشایی مدارس در پاییز تاکید کرده بود. علت مخالفت کارشناسان با حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدرسه، استناد به مطالعاتی بود که نشان می‌داد کودکان در هر سنی مستعد ابتلا به کووید_۱۹ هستند و برخلاف گزارش‌های اولیه و نیز نظر رئیس جمور ترامپ، آنها می‌توانند نقش مهمی در انتقال این بیماری داشته باشند.

اطلاعات جدید نشان می‌دهد که از اوایل ماه اوت بیش از 70 هزار مورد جدید کووید 19 در کودکان سراسر ایالات متحده گزارش شده است. بر اساس گزارش مشترک آکادمی پزشکی اطفال آمریکا (AAP) و انجمن بیمارستان‌های کودکان، موارد ابتلای کودکان بین 6 اوت تا 20 اوت 21 درصد افزایش یافته است. در این گزارش آمده است بیش از ۴۴۰ هزار کودک از زمان شیوع بیماری کرونا در ایالات متحده آلوده شده‌اند. یکی از مواردی که زنگ هشدار را برای جامعه آمریکا پیش از شروع سال تحصیلی به صدا درآورد، ابتلای صدها نفر از شرکت‌کنندگان در یک اردوی تابستانی در جورجیا به کووید_۱۹ بود که ۵۱ درصد از این افراد، کودکانی در سنین ۶ تا ۱۰ سال قرار داشتند. با آزمایش‌های صورت گرفته حداقل ۲۶۰ نفر (۴۴درصد) از ۵۹۷ نفر شرکت کننده در این اردو آلوده به ویروس کرونا شده بودند. در گزارش این اتفاق به این نکته اشاره شده است که بیماری در آنان بدون علامت شایع بوده است و احتمالا همین عامل در شیوع آن نقش داشته است. 36 بیمار از این افراد هیچ گونه علائم بیماری بروز نداده‌اند.

اکنون چند روز بعد از بازگشایی مدارس در آمریکا، از بین ۲ هزار دانش‌آموز، معلم و کادر مدارس در پنج ایالت، حداقل ۲۳۰ نفر ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده که این افراد نیز قرنطینه شده‌اند. این یک شروع تلخ برای سال تحصیلی‌ جدیدی است که بسیاری امیدوار بودند آغازی برای بازگشت به شرایط عادی باشد تا خانواده‌های شاغل بتوانند با خیال راحت فرزندان خود را به مدارس بفرستند و با خطر از دست دادن مشاغل خود روبرو نشوند.

وضعیت پیش آمده در شروع فعالیت مدارس آنها را با این چالش مواجه کرده است که آیا مجدداً باز شوند یا خیر و اینکه اگر یادگیری حضوری خطرآفرین باشد، چه کاری را باید انجام دهند.

به گزارش سی‌ان‌ان، یکی از مناطق جورجیا که از سوم اوت مدارس خود را برای آموزش حضوری بازگشایی کرده بود، پس از گزارش ۵۹ مورد مثبت از ابتلا به کووید ۱۹، بیش از ۱۱۰۰ دانش آموز و معلم قرنطینه شدند. در مورد دیگری در دبیرستان Creekview تعداد مبتلایان به 25 مورد افزایش یافته است و به همین علت 500 نفر از 1800 دانش آموز شرکت کننده در مدرسه درقرنطینه احتیاطی قرار دارند و در حال انجام آزمایشات اضافی هستند که این امر به طور قابل توجهی آمار قرنطینه را افزایش می دهد.

در گزارش دیگری مدرسه‌ای در حومه شهر Gwinnett مجبور شد پیش از بازگشایی، به خاطر مثبت شدن تست 28 نفر، 263 نفر از کادر خود را از 5 اوت قرنطینه کند؛ همچنین در می‌سی‌سی‌پی ، نزدیک به 4000 دانش‌آموز و نزدیک به 600 معلم به دلیل قرار گرفتن در معرض کووید 19 قرنطینه شدند.

براساس تجزیه و تحلیل اطلاعات جدیدی که توسط آکادمی پزشکی اطفال آمریکا و انجمن بیمارستان‌های کودکان به صورت هفتگی به روز می‌شود، طی چهار هفته گذشته ۹۰ درصد موارد کووید_۱۹ در بین کودکان افزایش یافته است.
دکتر شان اولری (Sean O'Leary)، نایب رئیس کمیته بیماری‌های عفونی آکادمی پزشکی اطفال آمریکا در گفتگو با سی‌ان‌ان تاکید می‌کند که موارد ویروس کرونا در کودکان باید جدی گرفته شود. او در این گفت‌وگو به این نکته اشاره می‌کند که خوش‌خیالی است اگر فکر کنیم این ویروس در کودکان کاملاً بی‌خطراست. ما فقط در چند ماه در ایالات متحده 90 کودک جان‌باخته داشته‌ایم در حالی که آمار سالانه مرگ کودکان بر اثر آنفلوانزا، که هر ساله نگران آن هستیم، تقریباً حدود 100 نفر است. او بر این باور است که چندین عامل منجر به افزایش تعداد بیماران کرونایی در بین کودکان در طی هفته‌های اخیرشده است، از جمله افزایش تست‌های کرونا، افزایش رفت و آمدهای کودکان و نیز شیوع بیشتر بیماری در بین جمعیت عمومی. به همین علت همه باید این ویروس را جدی بگیرند و از کودکان مراقبت کنند.
گزارش‌های دیگری که بر اساس اطلاعات ایالتی ثبت شده است نیز نشان می دهد که کودکان بین 0.5 تا 5.3 درصد از کل افراد بستری در بیمارستان را تشکیل داده‌اند و تا 0.4 درصد از کل مرگ و میر کووید_۱۹ را شامل شده‌اند. با این حال کارشناسان نگران هستند که ممکن است با افزایش موارد ابتلا در کودکان و تأثیر بیشتر بر کودکان مبتلا به اختلالات خود ایمنی، این تعداد افزایش یابد. مطالعه دیگری نشان می‌دهد کودکان بزرگتر می‌توانند ویروس را به اندازه بزرگسالان منتقل کنند. یک مطالعه دیگر نیز بیان می‌کند که کودکان زیر 5 سال، بار ویروسی بالاتری نسبت به بزرگسالان دارند. کودکان صفر تا پنج ساله در بینی خود هزار برابر ویروس بیشتری از آنچه برای سرایت بیماری لازم است دارند، بنابراین بسیار مسری هستند. همچنین گزارش‌های مربوط به بستری شدن کودکان آمریکایی نشان می‌دهد که یک سوم آنها نیاز به درمان در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) داشته‌اند که این همان نرخ بزرگسالان است. نکته دیگر این که کودکان دارای زمینه‌های اقتصادی - اجتماعی پایین‌تر در معرض خطر بیشتری هستند. به هر حال در حالی که علائم کووید 19 در کودکان خفیف است؛ اما آنها می توانند این بیماری را گسترش دهند.

نکته قابل توجه دیگر درباره بازگشایی مدارس آمریکا درسال تحصیلی جدید این که ایالت‌های مختلف با توجه به مخاطرات بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی و نیز بر اساس وضعیت این بیماری درهر منطقه، زمان‌بندی خاصی برای شروع سال تحصیلی در دو ماه اوت و سپتامبر انتخاب نموده‌اند و شیو‌ه‌های حضوری، آموزش راه دور یا ترکیبی از این دو شیوه (هیبریدی) را برای آموزش دانش‌آموزان برنامه ریزی کرده‌اند.

ترجمه: سیدحسین رضوی خوسفی، معلم و پژوهشگر آموزشی انتهای پیام/

نظر شما