شناسهٔ خبر: 42466892 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آیین گشایش سه پروژه پسماند در شهرداری تهران برگزار شد/3

آغاز مانیتورینگ پسماند در تهران

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا - شهر: همزمان با آغاز بهره برداری از مرکز مانیتورینگ پسماند و خدمات شهری و سامانه توزین پسماند، مراحل مختلف جمع آوری و پردازش به صورت آنلاین و لحظه ای کنترل و نظارت می شود.
به گزارش خبرنگار شهر، صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران صبح دوشنبه -17 شهریور- در حاشیه آیین گشایش پروژه های سازمان مدیریت پسماند، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مراسم امروز در راستای 6 محور طرح کاپ و شروع گامهای اجرایی آن است، توضیح داد: نخستین پروژه مربوط به مرکز مانیتورینگ پسماند و خدمات شهری است که در آن مسیر تردد ماشین آلات تخصصی مربوط به حوزه پسماند ، خدمات شهری و برف روبی به صورت آنلاین و و لحظه ای کنترل خواهد شد. علاوه بر کنترل فعالیت های ماشین آلات، سامانه کارگری و کارگرانی که در این حوزه کار می کنند مانند محل و ساعت کار نیز کنترل می شود.
او افزود: در زمینه سامانه توزین پسماند نیز برای این که برنامه ها منجر به کاهش تولید پسماند شود، میزان ورودی پسماند در ایستگاه های میانی در آرادکوه به صورت لحظه ای کنترل می شود و به سیستم و سامانه ترافیکی وصل هستیم تا بتوانیم در شرایط بحرانی، باران و برف وضعیت را سنجیده و بر اساس آن روی نقشه جی پی اس، خودروهای پسماندهای عادی، پزشکی و خودروهای برف روبی را ارسال کنیم.
علیپور اضافه کرد: همچنین با توجه به دوربین هایی که در مراکز دفن پسماندهای عادی و پزشکی و ساختمانی وجود دارد و به وسیله اطلاعاتی که در مرکز آرادکوه مربوط به زباله سوز، تولید انرژی لحظه ای و کنترل کوره به دست می آید می توان در این بخش نیز نظارت های لازم را انجام داد.
او درباره ساخت سومین کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی( مرکز پردازش و دفع آبعلی) گفت: در زمینه افزایش ظرفیت تبدیل خاک و نخاله به شن، ماسه و فراورده های ساختمانی پیش از این دو فاز را داشتیم که روزانه حدود هفت هزار تن، تبدیل را انجام می داد و با تکمیل این سایت که حدود سه هزارو پانصد تن است به حدود 11 هزار تن، تبدیل می رسد و تا پایان سال قرار است به حدود 15 هزار تن برسد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه افزود: در بحث هوشمندسازی نیز دستگاه های RVM ( سامانه دریافت خودکار پسماندهای خشک) راه اندازی شده که شهروندان بتوانند با تحویل این پسماندها خدمات مالی و یا امکاناتی برای خرید از میادین میوه و تره بار ، شهروند و مترو داشته باشند. همچنین این دستگاه ها توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی و در راستای حمایت از تولیدات داخلی تولید شده اند که در مقایسه با تولیدات خارجی یک سوم قیمت را دارند.
به گفته علیپور، بحث تغییر فرم مخازن و فرهنگ سازی در راستای طرح کاپ نیز با هماهنگی متخصصان و فعالان محیط زیست و تشکل ها در حال حاضر در 6 منطقه در حال انجام است.
آیین گشایش همزمان سه پروژه سازمان مدیریت پسماند با حضور مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، مهدی کرمی، رییس حراست شهرداری تهران و هایده شیرزادی، فعال محیط زیست برگزار شد.
خبرنگار: علی سی پی

نظر شما