شناسهٔ خبر: 42457592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شرکت۱۵۰۰ یزدی در پویش نذر خون/ نذر پلاسما تا اربعین ادامه دارد

مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: در ۱۴روز نخست ماه محرم امسال، ۱۵۰۰ یزدی خون خود را اهدا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نقی تقوائی مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: در ۱۴ روز نخست ماه محرم امسال یک هزار و ۷۸۴ نفر به مراکز انتقال خون استان برای شرکت در پویش نذر خون مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۴۹۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او افزود: از مجموع اهداکنندگان خون در این بازه زمانی ۹۴.۹درصد را مردان و ۵.۱ درصد را زنان تشکیل می‌دهند که از این تعداد اهداکنندگان مستمر ۵۵.۲ درصد، اهداکنندگان باسابقه ۲۹.۴ درصد و بار اولی‌ها ۱۵.۴درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر کل انتقال خون استان با اشاره به طرح پویش "نذر خون و پلاسما" در انتقال خون استان، گفت: این پویش به صورت هماهنگ در سراسر کشور از تاسوعا آغاز شده و تا اربعین حسینی ادامه دارد و هدف آن با توجه به کاهش اهدای خون در ماه‌های اخیر به علت شیوع ویروس کرونا، تامین خون سالم و کافی برای بیماران است.

تقوائی با اشاره به طرح نوبت دهی اینترنتی اهدای خون،گفت: با هدف مدیریت فاصله گذاری اجتماعی و توزیع داوطلبین در زمان‌های مختلف، اهداکنندگان می‌توانند در سامانه نوبت دهی اهدای خون که در وب سایت این اداره کل به نشانی yazdbto.ir بارگزاری شده است، ثبت نام و زمان دلخواه خود را برای اهدای خون یا پلاسما مشخص نمایند.

انتهای پیام/ی

نظر شما