شناسهٔ خبر: 4245253 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

30 کشته در درگیری‌های جنوب یمن

صاحب‌خبر -

در درگیری‌های جدید بین مبارزان انصارالله و نیروهای وفادار به عبدربه منصور هادی، رییس جمهور فراری یمن در جنوب این کشور ده‌ها نفر کشته شده‌اند.

درگیری‌ها روز سه شنبه هنگامی روی داد که قبیله‌نشینان طرفدار هادی به چند پایگاه و ایست بازرسی مبارزان حوثی در استان بیضا حمله کردند.

در این درگیری 15 مبارز حوثی و 9 قبیله‌نشین جان خود را از دست دادند.

در استان معاریب در شرق صنعا، پایتخت یمن نیز 6 قبیله‌نشین از جمله یکی از سران قبایل وفادار به هادی در درگیری‌های دوشنبه شب با مبارزان انصارالله جان خود را از دست دادند.

خشونت‌های تعز

در همین حال، تظاهرات علیه جنبش انصارالله در شهر تعز در جنوب غرب یمن نیز به خشونت کشیده شد که به کشته شدن 5 نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.

مبارزان انصارالله روز یکشنبه کنترل شهر تعز را در دست گرفتند. تعز شهری مهم بین صنعا و عدن است که به عنوان دروازه اصلی ورود هادی به عدن به شمار می‌رود.

مبارزان حوثی و متحدان‌شان روز یکشنبه در پی شکست نیروهای وفادار به عبدربه منصور هادی، رییس جمهور فراری یمن فرودگاه تغز را تصرف کردند. طبق گزارش‌ها، مبارزان حوثی همچنین چند ساختمان دولتی از جمله یک مجمتع دادگاهی را نیز در تعز تصرف کردند.

مبارزان انصارالله همچنین نیروهای کمکی خود را به منطقه‌ای در استان اب در 30 کیلومتری شمال شرق تعز اعزام کردند.

 

تعز تعز شهری مهم در جنوب یمن است که بین صنعا و عدن قرار دارد.

در همین حال عبدالمالک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله  یمن بعد از ظهر یکشنبه علت اعزام نیروهای انصارالله به جنوب کشور را مبارزه با گروههای خرابکار و تروریستی از جمله القاعده و داعش عنوان کرد و گفت: «هدف ما از تصرف مناطقی در جنوب کشور حمایت از برادران خود در جنوب در تعز و دیگر استان‌ها بود. پناه دادن به القاعده، داعش و دیگر گروه‌های ترویستی در هر یک از استانهای کشور بی‌عدالتی است.»

وی افزود: «استان‌های مختلف یمن نباید به پناهگاهی برای این گروه‌ها و گروه‌های شبه‌نظامی تبدیل شود و امنیت کشور را تهدید کند. القاعده همه را هدف قرار می‌دهد. در نتیجه این خطر برای همه طرف‌ها وجود دارد که قربانی حملات و جنایات القاعده شوند.»

رئیس جمهوری مستعفی یمن از اسفند ماه سال گذشته تا کنون پس از خروج از صنعا پایتخت در عدن مستقر شده است. هادی و خالد بحاح نخست وزیر یمن در ماه اوایل بهمن ماه در اعتراض به شرایط کشور استعفا دادند.

ز س/م ح

 

نظر شما