شناسهٔ خبر: 42447017 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

افزایش قیمت خودرو در بازار ایران؛ قیمت پراید فراتر از ۱۰۰ میلیون تومان

eghtesadonline

صاحب‌خبر -

قیمت خودرو در بازار ایران از هفته گذشته تا به امروز روند افزایشی داشته است و فقط در روز ۱۶ شهریور ۹۹ شاهد رشد ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی قیمت ماشین به ویژه پراید بوده‌ایم.

طی هفته اخیر بازار خودرو ایران به دلیل رشد نرخ ارز و ریزش بورس ملتهب بود و در همین راستا قیمت خودرو باز هم روند افزایشی پیدا کرد. بررسی‌ها حاکی از آن است که قیمت ماشین فقط در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه از ۸ تا ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و در این بین قیمت پراید به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان رسید. همچنین طبق بررسی‌های جدید قیمت خودروهای بازار ایران فقط در روز ۱۶ شهریور نسبت به ۱۵ شهریور بین ۴ تا ۲۰ میلیون تومان افزایش داشته‌اند.

افزایش قیمت خودرو در بازار ایران – ۱۶ شهریور ۹۹

بررسی بازار خودرو ایران نشان می‌دهد در ۱۶ شهریور ۹۹، قیمت پراید ۱۱۱ به ۱۰۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرد که نسبت به روز گذشته ۴ میلیون تومان افزایش داشته است. قیمت پراید ۱۳۱ نیز به ۹۵ میلیون تومان و قیمت پراید ۱۳۲ به ۹۶ میلیون تومان افزایش یافته است.

قیمت تیبا صندوق دار از ۱۰۳ میلیون تومان به ۱۱۳ میلیون تومان و قیمت تیبا ۲ از ۱۱۹ میلیون تومان به ۱۲۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. قیمت ساینا نیز با افزایش ۵ میلیون تومانی به ۱۲۵ میلیون تومان در بازار ایران رسیده است. قیمت سایپا کوییک دستی به ۱۳۸ میلیون و کوییک آر نیز به ۱۴۳ میلیون تومان افزایش یافت.

در بازار امروز قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۱۸۲ میلیون تومان افزایش یافت که نسبت به روز گذشته شاهد افزایش ۴ میلیون تومانی قیمت این خودرو محبوب بوده‌ایم. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۲۲۰ میلیون تومان و قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار نیز به ۲۱۵ میلیون تومان افزایش یافت.

قیمت پژو ۴۰۵ GLX به حدود ۱۶۶ میلیون تومان، قیمت پژو پارس سال ۱۹۳ میلیون تومان و قیمت سمند ال ایکس به ۱۷۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. قیمت پژو ۲۰۷ دستی در بازار امروز با رشد ۳ میلیون تومانی به ۲۵۶ میلیون تومان رسید و مدل اتوماتیک آن نیز با رشد ۱۸ میلیون تومانی به ۳۷۵ میلیون تومان افزایش یافت. در بازار آزاد ایران قیمت رانا ۱۸۳ میلیون تومان، دنا ۲۴۷ میلیون تومان و دنا پلاس نیز ۲۸۴ میلیون تومان است.

قیمت خودروهای مونتاژی نیز با افزایش مواجه شده است؛ برای مثال قیمت هایما اس ۷ توربو به ۶۳۲ میلیون تومان، سراتو به ۷۸۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۰۸ نیز به ۷۹۲ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

نظر شما