شناسهٔ خبر: 42446914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سیمکارت دانش آموزی در مدارس البرز توزیع می شود

کرج - ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد که برای استفاده دانش آموزان از برنامه آموزشی شاد سیمکارت ویژه بین آنان توزیع می شود.

صاحب‌خبر -

سالار قاسمی روز یکشنبه در نشست با کارشناسان ستادی حوزه آموزش و پرورش البرز،افزود: گروهی اقدام به تبلیغ برای فروش سیمکارت های برنامه شاد کردند که از مردم می‌خواهیم برای خرید دست نگهدارند.

وی بیان داشت: سیمکارت های دانش آموزی با نشان  مخصوص توسط آموزش و پرورش و به صورت مستقیم  از طریق  مدارس دراختیار والدین قرار می گیرد.

وی به آغاز سال تحصیلی درسایه کرونا پرداخت و خاطرنشان کرد: پس ازمدتی مدارس کارخود را شروع کرده اند لذا برای برطرف شدن مشکلات ، بازرسان استانی برای کنترل وضعیت به مدارس  البرز اعزام شدند.

قاسمی یادآورشد: گزارش ها حاکی از رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس البرز است اما به دلیل اهمیت بالای سلامت دانش آموزان همه ما مسوولیت داریم نسبت به رعایت بهداشت درمدارس حساسیت ویژه ای داشته باشیم.

قاسمی تصریح کرد: ممکن است شرایط ایده آل نباشد اما از والدین انتظار داریم که به ما کمک کنند تا تربیت و آموزش را در مدارس دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش ها باید به سمت بازبودن مدارس سوق داده شود،اضافه کرد: این مهم نیاز به کمک همه نهادهای خدمات رسان و مردم دارد تا شرایط را به نفع دانش آموزان کنترل کنیم.

وی ادامه داد: گرفتن تعهد ازوالدین در رابطه با احتمال ابتلا به بیماری دانش آموزان تخلف است زیرا تعامل میان والدین و مدارس باید دو طرفه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزعنوان کرد: باید شرایط را فراهم کنیم تا دانش آموزان با حضور دو روز درمدرسه و رعایت  مسائل بهداشتی به آموختن علم و ادب بپردازند.

وی افزود: هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان درمدارس وجود ندارد بلکه تلاش می کنیم اعتماد والدین را جلب کنیم تا خود اولیا برای حضور فرزندانشان در مدارس راغب شوند.

قاسمی بیان داشت: مردم بهترین ناظردرسطح جامعه هستند، یادآورشد: امیدواریم ما را کمک کنند و مشکلات و کمبودها در مدارس را به ما گزارش کنند.خانواده ها کمبودها را از جمله دربخش پروتکل های بهداشتی را به آموزش و پرورش استان گزارش دهند.

وی بیان داشت: استفاده از شبکه شاد برای دانش آموزان و معلمان به صورت تمام وقت رایگان خواهد بود لذا خانواده ها نگران نباشند.

 وی خاطرنشان کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز البرزی در دسترسی به اینترنت و نداشتن گوشی هوشمند مشکل دارند که برای رفع این مشکل بهره گیری از شبکه آموزش، تولید محتوا از طریق راهبران آموزشی و مراجعه این راهبران به منازل دانش آموزان کم برخوردار در دستورکار قرار دارد تا حتی یک نفر از آموزش بی بهره نماند.

استان البرز ۵۰۰ هزارنفردانش آموز دارد.

نظر شما