شناسهٔ خبر: 42444580 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

علت چند نرخی شدن تخم مرغ در بازار چیست؟

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت از مصرف کنندگان: علت گرانی تخم مرغ در بازار از افزایش قیمت درب مرغداری هاست.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

داود موسوی معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت از مصرف کنندگان گفت: قیمت مصوب تخم مرغ در درب مرغداری ها باید 9 هزار و پانصد تومان و درفروشگاه ها بیش از 20 هزار تومان نباشد، در غیر اینصورت تخلف است.

موسوی افزود: براساس گزارش قیمت مرغ درب مرغداری ها بیش از 13 هزار تومان گزارش شده است اما قیمت مصوب تا 9 هزار و 500 تومان می باشد.

<div id="video-display-embed-code_312077" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/800515/312077?width=400&height=300"></script></div>

 معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت از مصرف کنندگان گفت: دغدغه های بخش تولید در تعیین قیمت نهادها با کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح شده که قرار است در جلسه چهارشنبه بررسی شود. در ستاد تنظیم بازار نیز توزیع توزیع نهاده ها مجدد بررسی می شود.

او افزود: صادرات یکی از مقوله هایی است که نیاز به مدیریت بیشتری دارد تا قیمت بازار از قیمت مصوب بالاتر نرود و افزایشی نداشته باشد بنابراین باید محدودیت های بخش صادرات به صورت جدی تر بررسی شود.

همچنین هماهنگ شده تا عرضه تخم مرغ در میادین میوه و تره بار به صورت گسترده توزیع شود تا آرامش به بازار برگردد.

شایان ذکر است؛ تخم مرغ در بازار دچار چند نرخی شده به طوری که هر شانه تخم مرغ در واحد‌های خرده فروشی و سوپر مارکت‌های سطح شهر تا ۳۵ هزار تومان نیز فروخته می‌شود که این قیمت بیش از ۷۰ بیشتر از قیمتی است که در ستاد تنظیم بازار اعلام شده است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما