شناسهٔ خبر: 42441854 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شد؛

رونمايي از طرح شهيد بابايي بنياد ملي نخبگان

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- طرح شهید بابایی بنیاد ملی نخبگان به منظور حمایت از رویداد‌های رقابتی مسئله محور، رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، در این مراسم که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، معاون بنیاد ملی نخبگان گفت: طرح شهید بابایی طرحی است که برای حمایت از رویداد‌های مسئله محور در محیطی آرام و پرنشاط علمی و برای دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و طلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این طرح دانشجویان با مسائل و نیاز‌های صنعت و جامعه از طریق شبکه سازی آشنا می‌شوند.
آقای حسن سالاریه افزود: تشویق نهاد‌ها برای حل مشکلات و مسائل جامعه و صنعت توسط مستعدان برتر یکی دیگر از حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان از طریق این طرح محسوب می‌شود.
معاون بنیاد ملی نخگبان با اشاره به برخی از ویژگی‌های رویداد‌های رقابتی گفت: رویداد‌های رقابتی باید مبتنی بر مسئله و به منظور رفع نیاز صنعت و جامعه و صاحب مسئله با ذینفعان مشخص شده باشد. همچنین باید متناسب با سطح دانش و بینش دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و نیز مناسب برای انجام دادن فعالیت‌های گروهی و دانشجویی و طی دوره‌ای حداکثر 9 ماهه قابل برگزاری باشد و حاوی برنامه‌های آموزشی و توانمند سازی برای تمام تیم‌های دانشجویی باشد.
آقای سالاریه در ادامه به تسهیلات بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد و گفت: حمایت مالی از تیم‌های دانشجویی متناسب با تعداد دانشجو و همچنین راه اندازی کسب و کار‌های دانش بنیان مرتبط با کارآفرینی برای دانشجویان ازجمله حمایت‌ها محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: بر اساس این طرح افراد شناسایی و به فراخور رشته‌های دانشجویان برای مسابقه آماده می‌شوند و پس از تیم سازی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و خروجی فعالیت علمی دانشجویان نیز ارزیابی می‌شود که در نهایت از طریق همان ایده، افراد می‌توانند وارد صنعت شوند.
معاون بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: امسال بیش از 10 رویداد بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود و شروع مسابقات تحت عنوان مسابقات ره نشان از آغاز سال تحصیلی است.
در ادامه این مراسم دبیر ستاد توسعه فرهنگ اقتصاد دانش بنیان هم گفت: بنیاد ملی نخبگان برای اجرایی سازی سند نخبگان اقدامات زیادی را در حوزه هماهنگی با نهاد‌های مختلف در دو بخش دانشجویی و فارغ التحصیلی انجام داده است.
آقای پرویز کرمی افزود: جوایز و طرح‌های مختلف بنیاد ملی نخبگان شامل جایزه دکتر شهید احمدی روشن که برای دانشجویان مقطع کارشناسی تا دکتری است، طرح شهید طهرانی مقدم که بنیاد در این طرح تامین کننده نیروی انسانی است، طرح شهید شهریاری که مختص جذب اعضای هیئت علمی است، طرح شهید اقدمی که ویژه دانشجویان و داوطلبان برای حضور بدون آزمون از یک مقطع به مقطع دیگر است و طرح شهید چمران که برای دانشجویان پسا دکتری است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی تاکید کرد: بنیاد ملی نخبگان برنامه‌های متعدد و موثری را تحت پوشش خود برای ایجاد و شناسایی نخبگان کشوری در دستور کار قرار دارد.

نظر شما