شناسهٔ خبر: 42419846 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اندونزی اقدامات تحریک آمیز علیه مسلمانان در سراسر جهان را محکوم کرد

اندونزی اقداماتی مانند سوزندان قرآن در سوئد و همچنین چاپ دوباره کاریکاتورهای موهن به پیام اکرم (ص) از سوی نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، اندونزی اقداماتی مانند سوزندان قرآن در سوئد و همچنین چاپ دوباره کاریکاتورهای موهن به پیام اکرم (ص) از سوی نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» را محکوم کرد.

 

«رنتو مرسودی»،وزیر امور خارجه اندونزی در این باره گفت: این اقدامات تحریک کننده موجب آزار صدها میلیون مسلمان در سراسر جهان می شود.

 

مرسودی در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی که در همین راستا برگزار شد،تاکید کرد: این اقدامات تحریک آمیز،غیرمسئولانه و مغایر با اصول و ارزش های دموکراسی هستند.

 

وی افزود: علاوه بر این چنین اتفاقاتی موجب از بین بردن اتحاد جوامع مذهبی در سراسر جهان می شود که بار اضافه ای بر دوش جهان در بحبوحه شیوع ویروس کرونا می گذارد.

 

جمعه گذشته حدود 300 معترض تظاهراتی را «مالمو» سوئد برگزار کردند که در نهایت منجر به دستگیری 10 معترض و زخمی شدن چند افسر پلیس شد.

 

راست‌گرایان افراطی نیز از این فرصت استفاده کرده و نسخه‌ای از قرآن را در شهر مالمو به آتش کشیدند.

 

از سوی دیگر در کشور فرانسه نیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو اقدام به چاپ دوباره کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) کرد.

 

این نشریه در سال 2015 میلادی برای اولین بار اقدام به چاپ کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) کرد که با واکنش گسترده مسلمانان در سراسر جهان مواجه شد.

پایان پیام/7

برچسب‌ها:

نظر شما