شناسهٔ خبر: 42419826 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

عنابستانی:

تحریم ها به انتهای راه رسیده است/غرب بداند ایران از بحران تحریم ها عبور خواهد کرد

نماینده مردم سبزوار در مجلس تاکید کرد که پیام ایران به رفت و آمد مقامات غربی به کشور باید این باشد که با اتکا به توان داخلی از بحران تحریم ها عبور می کنیم.

صاحب‌خبر -

علی اصغر عنابستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر وزیر خارجه سوئیس به ایران که هم نقش حافظ منابع آمریکا را بر عهده دارد و هم مسئول اجرا کردن کانال اینستکس است، گفت: در سفر کاسیاس به ایران باید عنوان شود که تحریم ها  به انتها راه رسیده است و  ایران با اتکا به توانمندی و مقاومت طی ماه های آینده تحریم ها را به طور کامل خنثی خواهد کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با رایزنی و انعقاد قراردادهای راهبردی با چین و روسیه، می توان گفت تحریم های و اقدامات یکجانبه آمریکا شکست می خورد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در دیدار مقامات کشور با وزیر خارجه سوئیس باید این پیام منتقل شود که تحریم های یکجانبه آمریکا شکسته خورده است و اورپایی ها که در ظاهر همراه ایران بودند نیز بدانند که همکاری با آمریکا دیگر ثمری ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اروپایی ها در عمل اقدام قابل احصا و تعریفی در جریان اجرای برجام ندارد، تنها اقدامی که در قبال تمام تعهدات ایران در برجام داشتند، بحث اینستکس بود که متاسفانه یا موفق نشدند یا نخواستند که این کانال مالی اجرایی شود.

عنابستانی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه ایران سختی های زیادی از ناحیه تحریم ها متحمل شده است، گفت: با وجود تمام این فشارها، ما توانستیم ساختار اقتصادی خود را با تحریم ها وفق بدهیم و اکنون شاهد خروج از زیر بار تحریم ها هستیم و به زودی بار فشار تحریم ها از دوش اقتصاد و معیشت مردم برداشته می شود.

وی تاکید کرد: عبور از بحران تحریم ها بر اساس توانمندی و استفاده از ظرفیت کشورهای همسو و همسایه و به ویژه کشورهای تحت تحریم یکجانبه آمریکا بوده است. از این رو انتظار می رود در دیدار با وزیر خارجه سوئیس این مباحث شجاعانه و قدرتمندانه منتقل شود، چرا که قطعا در تصمیم گیری ها و اقدامات بعدی آمریکایی ها موثر خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت گفت: متاسفانه در طول 7 سال گذشته در فرآیند مذاکره هر پیامی که به طرف مذاکره منتقل کردیم پیام ضعف بود و از موضع قدرتمندانه نبود ، وقت آن رسیده است که اگر قرار است مذاکره ای صورت گیرد با موضع برابر و قدرتمندانه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، وزارت خارجه سوئیس در پیامی توئیتری اعلام کرد که «ایگنازیو کاسیس» وزیر خارجه این کشور از تاریخ پنجم تا هفتم سپتامبر(15 تا 17 شهریور) در قالب دیداری رسمی به ایران سفر می‌کند./

پایان پیام

نظر شما