شناسهٔ خبر: 42419208 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دولت صنعا انتشار کاریکاتور موهن در مجله "شارلی ابدو" را محکوم کرد

رویا معصومی

وزارت خارجه دولت صنعا وابسته به انصارالله یمن با شدیدترین لحن انتشار کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام(ص) در مجله "شارلی ابدو" فرانسه را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المسیره، این وزارت‌خانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، این اقدام ننگین چالشی آشکار برای احساسات میلیون‌ها مسلمان در جهان است. اهانت به ادیان و الگوهای دینی انزجار و افراط‌گرایی را رواج داده و تمامی ارزش‌های انسانی و تمامی تلاش‌های انجام شده برای تقویت ارزش‌های تسامح و همزیستی میان ملت‌های جهان را تضعیف می‌کند.

در این بیانیه آمده است، آزادی بیان و آزادی مطبوعات از جمله آزادی‌های اساسی هستند اما آزادی مطلق نبوده و به هیچ وجه به معنای هرج و مرج یا سقوط اخلاقی نیستند بلکه آزادی معطوف به احترام به احساسات و عقاید دیگران و عدم اهانت به دیگران است.

در ادامه این بیانیه آمده است، این اهانت به اندازه‌ای که جایگاه طرف‌های اهانت کننده چه طرف‌هایی که مستقیما اقدام به این کار کردند و چه طرف‌هایی که به حمایت و تشویق این کار دست زدند و طرف‌هایی در مقابل چنین رویکردهای جنایتکارانه و پوچ سکوت کردند، متزلزل خواهد کرد، خدشه‌ای به جایگاه پیامبر اسلام(ص) وارد نمی‌کند.

دولت صنعا در این بیانیه از جهان اسلام خواست قاطعانه در مقابل این اهانت‌های مکرر به اسلام و مقدسات اسلامی بایستد و از جامعه جهانی هم خواست تلاش‌ها برای مقابله با افراط‌گرایی، فتنه انگیزی و انزجار را افزایش دهد و سند بین‌المللی الزام آور که توهین به ادیان، الگوها و مقدسات دینی را ممنوع و جرم تلقی می‌کند، تصویب کند.

انتهای پیام

نظر شما