شناسهٔ خبر: 4241850 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تیم امداد کوهستان هلال احمر زنجان به 10 خودرو گرفتار در برف امداد رسانی کرد

زنجان - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر این استان به 10 دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک امداد رسانی کرد.

صاحب‌خبر -

غفور آقاجانلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ساعات اولیه صبح تا هشت شب روز گذشته /دوشنبه/ تیم امداد و نجات کوهستان این جمعیت به جاده تهم اعزام و پس از بستن زنجیر چرخ به 10 دستگاه خودروی سواری گیر کرده در میان برف و کولاک، آنها را به نقطه ای امن هدایت کردند.

وی اظهار کرد: گرفتارشدگان در این حادثه در مجموع 28 نفر زن و مرد اعم از کودک و بزرگ بودند که با اقدام به موقع و سریع تیم عملیاتی چهار نفره امداد و کوهستان جمعیت هلال احمر زنجان نجات یافتند و در صحت و سلامت کامل به مسیر خود ادامه دادند.

آقاجانلو به اجرای طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر استان زنجان اشاره کرد و افزود: از 25 اسفند پارسال تا سوم فروردین جاری، امدادگران این جمعیت در مجموع به یاری مصدومین ناشی از 79 حادثه جاده ای، شهری و صنعتی و کارگاهی شتافته اند.

وی مجموع حادثه دیدگان را 482 نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد 148 نفر بر اثر حوادث جاده ای، دو نفر شهری، یک نفر صنعتی و کارگاهی و 28 نفر نیز گرفتار در برف و کولاک بودند و 303 نفر نیز به منظور مداوا و درمان به صورت حضوری به پایگاه های این جمعیت مراجعه کرده اند.

آقاجانلو افزود: از 148 مصدوم حوادث جاده ای 53 نفر توسط آمبولانس های اورژانس و 11 نفر نیز از سوی آمبولانس های هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند و از 303 مصدوم مراجعه کرده به پایگاه ها نیز دو مصدوم به بیمارستان منتقل و 209 نفر مابقی به طور سرپایی مورد درمان قرار گرفتند.

وی تعداد تیم های درگیر در عملیات امداد و نجات و نفرات به کار گرفته شده در این مدت را به ترتیب 107 تیم و 366 نفر اعلام و تجهیزات ترابری استفاده شده در حوادث را نیز 38 دستگاه خودروی آمبولانس، 25 دستگاه خودروی نجات، دو دستگاه خودروی کمکدار و یک دستگاه بالگرد ذکر کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: یک فروردین جاری به خاطر واژگونی یک دستگاه خودرو سواری در محور ارتباطی زنجان- تهم- چورزق و نیاز به انتقال سریع و به موقع مصدوم به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان از وجود بالگرد استفاده شد.

597/3001

نظر شما