شناسهٔ خبر: 42415883 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

اولویت اصلی در فرآیند آموزش سلامت دانش‌آموزان است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه صبح امروز با حضور در دبیرستان استعدادهای درخشان‌ فرزانگان و شرکت در آیین بازگشایی مدارس استان، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را نواخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند در این مراسم که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و به گونه‌ای متفاوت برگزار شد؛ اظهار کرد: دانش آموزان سرمایه‌های اصلی و آینده سازان استان هستند.

وی ضمن تشکر از همراهی خانواده‌ها برای رعایت توصیه‌های بهداشتی افزود: شیوه رفتار و عملکرد مسؤولین باید به گونه‌ای باشد که به خانواده‌ها اطمینان خاطر بدهد که دانش آموزان در محیطی امن و ایمن آموزش می‌بینند.

نماینده عالی دولت در استان به ناشناخته بودن رفتار ویروس کرونا در سطح جهان اشاره کرد و بیان کرد: این بیماری خسارت بسیار زیادی را در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده و روش‌های گوناگونی برای مدیریت و مهار کرونا در جهان استفاده شده است اما همگان به این نتیجه رسیده است که باید علی رغم محدودیت‌ها و سختی‌ها در کنار کرونا زندگی کرد، هرچند بسیار سخت است.

بازوند تصریح کرد: در کشور ما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی فعال هستند و باید بتوان در حوزه آموزش نیز فعالیت‌ها را انجام داد.

استاندار کرمانشاه با تأکید بر این مهم که حضور دانش آموزان اجباری نیست، خاطرنشان کرد: نظام آموزشی هم همراه با کرونا فعالیت‌ها را ادامه می‌دهد ولی اجباری بر حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس نیست و شبکه شاد و صدا و سیما به عنوان جایگزین پیش بینی شده است.

وی افزود: رفتار کرونا قابل پیش بینی نیست؛ اما راهکار اصلی مبارزه با کرونا شیوه رفتار ما و اهتمام در رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

بازوند از مدیرکل آموزش و پرورش استان به عنوان فردی پرتلاش و موفق نام برد و مجموعه معاونین و کارکنان و مدیران و معلمان عزیز استان نیز تشکر کرد و گفت: این دانش آموزان در دست شما امانت هستند و باید اولویت اول در سال تحصیلی جدید سلامت این عزیزان در کنار فرآیند آموزش باشد.

استاندار کرمانشاه از نقش نظارتی خانواده‌ها سخن گفت و افزود: خانواده‌ها محیط را ارزیابی و پایش کنند و با اختیار می‌توانند فرزندان را به مدرسه بفرستند.

وی در پایان افزود: با رعایت دستوالعمل ها و شیوه نامه‌های بهداشتی سال جدید تحصیلی را آغاز می‌کنیم و امیدواریم با مشارکت مردم بیماری کرونا مدیریت و مهار شود.

نظر شما