شناسهٔ خبر: 42415050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

استاندار کرمانشاه در زنگ آغاز سال تحصیلی:

اولویت اصلی در فرآیند آموزش سلامت دانش آموزان است

موج نیوز

هوشنگ بازوند با حضور در دبیرستان استعدادهای درخشان‌ فرزانگان و شرکت در آیین بازگشایی مدارس استان کرمانشاه، زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را نواخت و گفت: دانش آموزان سرمایه‌های اصلی و آینده‌سازان استان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مدارس کرمانشاه که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌گونه‌ای متفاوت در مدارس کرمانشاه برگزار شد؛ اظهار داشت: در کشور ما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی فعال هستند و باید بتوان در حوزه آموزش نیز فعالیت‌ها را انجام داد.

وی ضمن تشکر از همراهی خانواده برای رعایت توصیه‌های بهداشتی افزود: شیوه رفتار و عملکرد مسئولین باید به‌گونه‌ای باشد که به خانواده‌ها اطمینان خاطر بدهد که دانش آموزان در محیطی امن و ایمن آموزش می‌بینند.

نماینده عالی دولت در استان به ناشناخته بودن رفتار ویروس کرونا در سطح جهان اشاره کرد و بیان داشت: این بیماری خسارت بسیار زیادی را در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده و روش‌های گوناگونی برای مدیریت و مهار کرونا در جهان استفاده‌شده است اما همگان به این نتیجه رسیده است که باید علی‌رغم محدودیت‌ها و سختی‌ها در کنار کرونا زندگی کرد، هرچند بسیار سخت است.

استاندار کرمانشاه با تأکید بر این مهم که حضور دانش آموزان اجباری نیست، خاطرنشان ساخت: نظام آموزشی هم همراه با کرونا فعالیت‌ها را ادامه می‌دهد ولی اجباری بر حضور دانش آموزان نیست و شبکه شاد و تلویزیون به‌عنوان جایگزین پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: رفتار کرونا قابل پیش‌بینی نیست؛ اما راهکار اصلی مبارزه با کرونا شیوه رفتار ما و اهتمام در رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

بازوند از مدیرکل آموزش‌وپرورش استان به‌عنوان فردی پرتلاش و موفق نام برد و مجموعه معاونین و کارکنان و مدیران و معلمان عزیز استان نیز تشکر کرد و گفت: این دانش آموزان در دست شما امانت هستند و باید اولویت اول در سال تحصیلی جدید سلامت این عزیزان در کنار فرآیند آموزش باشد.

استاندار کرمانشاه از نقش نظارتی خانواده‌ها سخن گفت و افزود: خانواده‌ها محیط را ارزیابی و‌ پایش کنند و با اختیار می‌توانند فرزندان را به مدرسه بفرستند.

وی در ادامه گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سال جدید تحصیلی را در مدارس کرمانشاه آغاز می‌کنیم و امیدواریم با مشارکت مردم بیماری کرونا مدیریت و مهار شود.

نظر شما