شناسهٔ خبر: 42407524 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

نبض مدرسه با حضور دانش‌آموزان می‌تپد/ به وزارت بهداشت اعتماد کردیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: گرفتن مدرسه از دانش‌آموز، منجر به تضعیف بلوغ اجتماعی و بلوغ فکری دانش‌آموزان می‌شود. باید مدرسه جان بگیرد و نبض آن با حضور دانش‌آموزان بتپد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محسن حاجی میرزایی در مراسم آغاز سال تحصیلی و در ارتباط تصویری با رئیس جمهور که هم‌اکنون در مدرسه نوجوانان منطقه ۴ در حال برگزاری است، گفت: امروز بزرگترین رویداد کشور اتفاق می‌افتد، رویدادی با یک میلیون دانش‌آموز و با حضور معلمان، مدیران و معاونان و حدود ۱۵ میلیون خانواده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: لحظه سال تحصیلی جدید، لحظه تحویل سال دیگریست و در آن زندگی‌ جلوه‌ای دیگر پیدا می‌کند. امسال سال تحصیلی در تقارن با ماه محرم آغاز است که شور و شعور نابی را در ایران اسلامی ترویج می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال، سال تحصیلی را متفاوت‌تر از سال قبل آغاز می‌کنیم، مسیر ما پر از ناشناخته هاست. سلامت دانش‌آموزان، والدین و جامعه و ارائه آموزش با کیفیت اولویت آموزش و پرورش است. باید راهی را می‌یافتیم که این اولویت ها تامین شود.

وی بیان کرد: برای سلامت به وزارت بهداشت اعتماد کردیم که در دوران کرونا هوشمندانه حرکت کرد، آنان بازگشایی مدارس را با پروتکل‌های سختگیرانه محقق کردند که از جمله آن می‌توان به کوتاه شدن زمان حضور در کلاس‌ها، کنترل رفتار دانش‌آموزان و غیره اشاره کرد.

حاجی میرزایی گفت: در حوزه آموزش، اولویت را به حضور دانش‌آموزان داده‌ایم، مدرسه کانون آموزش نیست کانون تربیت و جایگاه پیوند با دیگران و کسب جایگاه اجتماعی است که تاثیرات تربیتی آن پایدارتر از تاثیرات آموزشی آن است.

وی افزود: گرفتن مدرسه از دانش‌آموز، منجر به تضعیف بلوغ اجتماعی و بلوغ فکری دانش‌آموزان می‌شود. باید مدرسه جان بگیرد و نبض آن با حضور دانش‌آموزان بتپد.

وزیر آموزش و پرورش‌گفت: ما باید با یکدیگر همکاری کنیم و در میدان باشیم، ما نگرانی‌های خانواده را درک می‌کنیم اما به ظرفیت‌های خود ایمان داریم که در این ایام کرونایی بروز پیدا کرد. جامعه پویا جامعه ای است که در مقابل استیصال قرار نگیرد، در این راستا شبکه دانش‌آموزی شاد، مدرسه تابستانه و تولید بسته های آموزشی گام‌های مهمی است که برای شرایط مختلف سال تحصیلی در نظر گرفته شده است. محسن حاجی میرزایی در ادامه این مراسم پس از نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در جمع خبرنگاران گفت: آموزش و پرورش نگران بود که برای بازگشایی مدارس تصمیم اشتباهی گرفته نشود و سلامت دانش‌آموزان را به خطر نیفتد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم به تصمیمات وزارت بهداشت و درمان اعتماد کنیم و بر اساس تصمیمات آن و در چارجوب ستاد ملی کرونا پیش رویم.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در حوزه سلامت کوچکترین کم‌کاری‌ای نخواهد داشت، امیدواریم خانواده‌ها به آموزش و پرورش اعتماد کنند تا این وزارتخانه با حساسیت‌های بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را اعمال و بر اجرای ان نظارت داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: والدین باید از اظهار نظرهایی که در فضای مجازی وجود دارد خوداری کنند، در این راستا وزارت بهداشت اجازه داد تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش‌ها را به صورت حضوری آغاز کنیم. دانش‌آموزانی که به دلیل بیماری یا تعداد زیاد دانش‌آموز در مدارس نمی‌توانند در مدرسه حضور یابند، آموزش مجازی خواهند داشت.

وی افزود: زمان حضور دانش آموزان در کلاس ۳۵ دقیقه است، خانواده‌ها باید در این شرایط با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما