شناسهٔ خبر: 42406149 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بازگشت «استرا» بازی فرار سعادتمند

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -
سرویس ورزشی جوان آنلاین: با شکست استقلال در فینال جام حذفی، پرونده بازگشت استراماچونی دوباره به جریان افتاده و گویا ممنوعیت جذب مربی خارجی و مخالفت چند باره فدراسیون فوتبال هم سبب نشده سعادتمند و اعضای هیئت‌مدیره آبی‌ها کوتاه بیایند. آن‌ها وعده می‌دهند که گزینه اول و آخرشان برای فصل بعد سرمربی ایتالیایی است که با وجود حضور کمتر از شش ماهه روی نیمکت آبی‌ها، محبوبیت فوق‌العاده‌ای روی سکو‌ها دارد. با توجه به این مسئله از هفته‌ها پیش بازگشت استراماچونی به استقلال کلید خورد و سفر سعادتمند به ایتالیا شائبه‌ها را تقویت کرد. سعادتمند پس از بازگشت از ایتالیا که عصبانیت مجیدی را به دنبال داشت، مذاکره با استرا را تکذیب نکرد و عنوان کرد که این مربی ایتالیایی با توجه به قراردادی که با استقلال دارد یکی از گزینه‌های این تیم برای فصل آینده است.

پس از فینال جام حذفی که با ناکامی آبی‌ها در کسب قهرمانی همراه بود، بیانیه رسمی باشگاه استقلال درباره مذاکره با استرا منتشر شد و با جدایی رسمی مجیدی حالا تیم مدیریتی استقلال به دنبال بازگشت سرمربی محبوب استقلالی‌هاست، یک مأموریت غیرممکن از نگاه خیلی‌ها که گفته می‌شود تنها یک مانور رسانه‌ای است، مانوری برای برداشت بیشتر از بیت‌المال: «از امشب رایزنی رسمی مسئولان باشگاه استقلال برای رفع موانع گذشته و بازگشت استراماچونی با انجام مذاکرات رسمی و ارسال دعوتنامه برای ایشان طبق قرارداد قبلی انجام خواهد شد تا جلوی خسارت‌های مالی باشگاه استقلال گرفته شود. امیدواریم در فصل آتی بتوانیم دل هواداران را شاد کنیم.»

البته نکته قابل تأمل عدم اطلاع هیئت مدیره استقلال از بازگشت استراماچونی است، مسئله‌ای که نشان می‌دهد گویا سعادتمند به تنهایی این پروژه را پیش می‌برد. اعضای هیئت مدیره به‌رغم عدم آگاهی در این باره به گفته خلیل‌زاده، رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال، مخالفتی در این باره ندارند. با این حال به نظر می‌رسد بازگشت استراماچونی به استقلال با مشکلات زیادی همراه باشد، به خصوص که همچنان مشکل انتقال پول که سبب جدایی این مربی شد، نه تنها از بین نرفته، بلکه تشدید هم شده است. علاوه بر این با توجه به قانون جذب ممنوعیت بازیکن و مربی خارجی، فدراسیون فوتبال اعلام کرده که استرا نمی‌تواند به استقلال برگردد. استقلالی‌ها معتقدند با توجه به قراردادشان با این مربی، قانون جدید شامل حال این مربی نمی‌شود. مسئله‌ای که البته نورشرق، مسئول کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال آن را رد کرده است: «بعد از فسخ قرارداد استراماچونی، استقلال با فرهاد مجیدی قرارداد رسمی امضا کرده و برای این مربی کارت مربیگری گرفته است؛ بنابراین بازگشت استراماچونی مشمول عقد قرارداد جدید است و این مربی نمی‌تواند به این باشگاه برگردد.» حال باید دید که آیا استرا که ۱۸ آذر گذشته ایران را ترک کرد پس از ۹ ماه به ایران برمی‌گردد یا نه.

نظر شما