شناسهٔ خبر: 42401323 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مثلث تهران، مسکو و پکن با هدف مقابله با ابزار تحریمی واشنگتن عمل می‌کنند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: باشگاه تحریم شد‌‌گان آمریکا یعنی روسیه، چین و ایران با هدف مقابله در برابر ابزار تحریمی واشنگتن عمل می‌کند.

صاحب‌خبر -

حسین کنعانی مقدم تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شکل‌گیری قدرت شرقی، گفت: اکنون شاهد شکل‌گیری یک شرق جدید هستیم که به واسطه ایستادگی و مقاومت کشور‌هایی که در مقابل امپریالیسم، فرصت طلبی و سلطه گری استکبار آمریکا به وجود آمده‌اند. این  مثلث باشگاه تحریم شد‌ه‌گان با هدف مقابله در برابر ابزار تحریمی واشنگتن عمل می‌کند.

او افزود: با توجه به قدرت اقتصادی که چین، نفوذ روسیه در شرق آسیا و قدرت ایران به عنوان مقاومت از مدیترانه تا شرق آسیا، این سه کشور در حال تبدیل به ابر قدرتی هستند که در مقابل آمریکا در حال افول، ظهور می‌کنند و ایران نقش بسیار مهمی را در این مثلث بازی می‌کند.

کنعانی مقدم ادامه داد: روسیه و چین دارای قدرت اقتصادی و نظامی هستند، اما ایران قدرت مردمی را در جبهه مقاومت دارد و نفوذ آن در کل منطقه بسیار مهم است. در حقیقت پکن و مسکو می‌دانند که بدون تهران نمی‌توانند در میان کشور‌های عربی و اسلامی جایگاهی داشته باشند.

او افزود: ظهور قدرت جدید با افول قدرت آمریکا همراه است و مثلث شرقی تهران، پکن و مسکو می‌توانند کشور‌های دیگر مانند هند و برخی از کشور‌های آسیای غرب و شرقی را در خود جای دهد.

بیشتر بخوانید

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه مثلث قدرت شرقی ایران، چین و روسیه بزرگترین خطر برای واشنگتن است، گفت: آمریکا به دلیل احساس خطری که از سوی تهران، مسکو و پکن احساس دارد علیه این سه کشور عمل می‌کند و سعی بر از بین بردن اتحادشان دارد  تا مانع از شکل گیری چنین قدرت نوظهوری شود.

انتهای پیام/

نظر شما