شناسهٔ خبر: 42397638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با اجرای موفق طرح آبیاری نوین؛

ارتقای رتبه اردبیل از ۲۶ به رتبه ۶ کشوری؛ ۱۸ هزار هکتار زیرپوشش آبیاری نوین قرار گرفت

معاون آب و خاک و امور مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از اجرای طرح آبیاری نوین در 18 هزار هکتار از اراضی اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ شهروز ملاطفی‌نیا، معاون آب و خاک و امور مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: هم‌اکنون در یک‌هزار و ۲۲۲ هکتار از اراضی استان طرح آبیاری نوین اجرا و عملیات اجرایی چندین طرح جدید آبیاری نوین در هشت هزار و ۳۰۰ هکتار مزارع استان طی امسال آغاز شده است که امسال بالغ بر ۶۰۰ میلیارد برای آبیاری نوین مزارع استان اردبیل هزینه می‌شود.

او مجموع برنامه تدوین شده برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین در سطح استان را ۱۲ هزار هکتار و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌ها را ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

معاون آب و خاک و امور مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در ۳۵ هزار هکتار از اراضی استان توسط سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سامانه نوین آبیاری ۴۲ هزار هکتار از اراضی پایاب سد احمدبیگلو مشگین‌شهر، سد عمارت و سد خداآفرین در استان اردبیل نیز در قالب طرح مهار آب‌های مرزی و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال اجراست.

ملاطفی‌نیا اضافه کرد: با اجرای طرح‌های آبیاری نوین در راندمان انتقال آب در خطوط انتقال، راندمان توزیع آب در مزارع و راندمان کاربردی در داخل مزارع افزایش یافته و علاوه بر سهولت و صرفه‌جویی در مصرف آب، میزان تولید نیز به شکل چشمگیری افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/س

نظر شما