شناسهٔ خبر: 42395518 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

روی خوش هم پیمانان عربستان به صهیونیستها؛

هواپیماهای اسرائیل اجازه پرواز بر فراز عربستان و بحرین را دریافت کردند

عربستان سعودی استفاده از حریم هوایی خود برای رفت و برگشت

صاحب‌خبر -

به گزارش پارسینه، تنها چهار روز پس نخستین پرواز مسافربری هواپیمای اسرائیلی شرکت «العال» به امارات، بحرین پنجشنبه ۱۴ شهریور اعلام کرد که مجوز استفاده از حریم هوایی خود را به «همه پروازها» به امارات و برعکس را صادر کرده است.

این شرکت می‌‌‌گوید، از ۲۶ شهریورماه به دبی پرواز خواهد داشت. گامی دیگر در جهت عادی‌سازی روابط اسرائیل و امارات متحده عربی بر مبنای «توافق ابراهیم».

یک مقام هواپیمایی بحرین گفته است، به تمامی پرواز‌های عازم امارات متحده عربی یا از مبدا این کشور اجازه داده می‌شود که از آسمان بحرین عبور کنند؛ بنابراین هواپیما‌هایی اسرائیلی نیز می‌توانند از آسمان بحرین عبور کنند.

به گزارش رویترز، این مقام هواپیمایی بحرین اعلام کرده است که به دنبال درخواست امارات متحده عربی، این مجوز صادر شده است.

خبرگزاری دولتی بحرین به نقل از مقامات هوانوردی این کشور اعلام کرده که همه پروازهای امارات می‌توانند از حریم هوایی بحرین عبور کنند. اقدامی که در کاهش زمان و هزینه پروازها در خاورمیانه نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

خبرگزاری آلمان نیز گزارش داد عربستان سعودی چهارشنبه ۱۲ شهریور بدون نام بردن از اسرائیل مجوز استفاده هواپیماهای مسافربری این رژیم از حریم هوایی خود به مقصد فرودگاه‌های امارات متحده عربی و برعکس را صادر کرد. این مجوز در پاسخ به درخواست رسمی امارات و دو روز پس از آن صادر شد که نخستین هواپیمای مسافربری اسرائیلی در یک پرواز مستقیم از تل‌آویو در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی بر زمین نشست.

در بیانیه ریاض تاکید شده که هواپیماهای مسافربری "همه کشورها" اجازه دارند در مسیر رفت و برگشت به امارات بدون هیچ محدودیتی از حریم هوایی عربستان عبور کنند.

دهم شهریور و حدود دو هفته پس از اعلام غیرمنتظره توافق اسرائیل و امارات برای عادی‌سازی روابط یک هواپیمای شرکت هواپیمایی "العال" با یک هیئت بلند پایه اسرائیلی و آمریکایی پس از عبور از آسمان ریاض وارد ابوظبی شد.

 

نظر شما