شناسهٔ خبر: 42384723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

یک بام و دوهوای بازگشایی مدارس در استان مرکزی؛

رئیس‌جمهور و وزیر آموزش‌وپرورش: اولویت برای ما آموزش حضوری است/استاندار مرکزی: غیرحضوری

در حالی که دو روز تا آغاز بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 1399-1400 باقی‌مانده هنوز دانش آموزان و والدین استان مرکزی نمی‌دانند که مدارس به صورت حضوری دایر خواهد شد یا غیر حضوری.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ در حالی که دو روز تا آغاز بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 1399-1400 باقی مانده هنوز دانش آموزان و والدین استان مرکزی نمی دانند که مدارس به صورت حضوری دایر خواهد شد یا غیر حضوری.

حجت‌الاسلام حسن روحانی طی سخنانی در جلسه ۱۲ شهریور هیئت دولت با اشاره‌ به آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: از شنبه ۱۵ شهریورماه مراسم سال تحصیلی آغاز می‌شود.

روحانی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی امسال به دو شکل مجازی و حضوری انجام می‌شود، گفت: اولویت برای ما آموزش حضوری است. البته باید پروتکل های بهداشتی هم در این زمینه رعایت شود.

وی افزود: خانواده‌ها هم باید در این زمینه همکاری کنند و خود معلمان و دانش‌آموزان هم باید موارد لازم را رعایت کنند. امسال هیچ کودک ایرانی نباید از تحصیل بازماند و در کنار این باید و آموزش حضوری، صداوسیما هم به امر آموزش کمک خواهد کرد.

همچنین حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش روز گذشته درباره آخرین وضعیت بازگشایی مدارس گفته بود: ما در همه مناطق کشور، دستورالعمل سخت‌گیرانه‌ای را پیش‌بینی کرده ایم. اصل بر آن است که کلاس‌ها به شکل حضوری برگزار شود و به علت اینکه شروع سال تحصیلی است هنوز معلمان با دانش آموزان و بالعکس آشنا نیستند و باید ارتباطات اولیه وجود داشته باشد و هیچ آموزشی هم نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود.

عبدالمجید یوسفی رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی روز گذشته در گفتگو با دیار آفتاب، با توجه به آغاز سال تحصیلی از ۱۵شهریور ماه، در خصوص چگونگی بازگشایی مدارس، گفت: وزارت آموزش و پرورش تابع شرایط اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی افزود: مدارس استان نیز با توجه به شرایطی که شهرهای استان از نظر شیوع کرونا دارند فعالیت خود را آغاز می کنند. اگر شرایط قرمز باشد، کلیه آموزش ها در تمامی مقاطع به صورت مجازی خواهد بود. اگر وضعیت زرد باشد به صورت شیفتی و هر شیفت با ظرفیت ۵۰درصد یا بر اساس شرایط هر مدرسه و تعداد دانش آموزان آن، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با کمترین تعداد دانش آموز کلاس ها تشکیل می شود.

یوسفی ادامه داد: در واقع اگر وضعیت شهرستان از نظر شیوع کرونا زرد باشد، دانش آموزان ۲ یا ۳ روز در هفته آموزش حضوری دارند. ما بقی آموزش نیز از طریق شبکه شاد، شبکه های سیما و برخی اقداماتی که آموزش و پرورش استان تدارک می بیند به دانش آموزان داده می شود.

در حالی که بسیاری از مدیران مدارس در روز های اخیر با برگزاری جلسه با حضور اولیای دانش آموزان، مدارس را برای حضور زوج و فرد دانش آموزان از 15 شهریورماه آماده می کردند، تصمیم امروز استاندار مرکزی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا همه را شوکه کرد.

آقازاده استاندار مرکزی امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی که پیرامون نحوه فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها بود، گفت: کلیه مراکز آموزشی مناطق شهری استان مرکزی از 15 شهریورماه تا اول مهر به صورت غیرحضوری برگزار می شود و برای مدارس در مناطق روستایی بر اساس نظر کمیته سه نفره ای که در شهرستان ها تشکیل می شود تصمیم گیری خواهد شد.

اتخاذ چنین تصمیماتی که البته در ماه های اخیر بی سابقه نبوده است (نحوه برگزاری کنکور، برپایی هیئات مذهبی در محرم و ...) تنها اعتماد مردم را از بین می برد و آنان را سر در گم می کند. ای کاش مسئولین قبل از اظهار نظر در خصوص مسئله ای که تاثیر آن به عموم مردم بازمی گردد، کمی درنگ می کردند تا شاهد این بی اعتمادی در بین مردم نباشیم.

حال باید دید که از 15 شهریورماه مدارس شهری استان بر اساس تصمیم استاندار مرکزی بازگشایی خواهند شد یا بر اساس تصمیمات مسئولین ستاد ملی کرونا(رئیس جمهور، وزیر آموزش پرورش)

انتهای پیام/

نظر شما