شناسهٔ خبر: 42369739 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)؛

سد «کلقان چای» بستان‌آباد فردا افتتاح می‌شود

تهران- ایرنا- سد مخزنی «کلقان چای» بستان‌آباد از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) فردا با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، سعید محمد با اشاره به افتتاح سد مخزنی «کلقان چای» بستان‌آباد از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)  اظهار داشت: سد کلقان‌چای بستان‌آباد از نوع خاکی با هسته رسی است که حجم مخزن آن ۲۲ میلیون مترمکعب است و نقش مهمی در تأمین آب شرب شهرستان‌های چاراویماق، هشترود و بستان‌آباد و نیازهای صنعتی شهرستان بستان‌آباد دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: این سد در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب غربی بستان‌آباد و در دامنه ارتفاعات سهند واقع شده و با بهره‌برداری از آن بیش از ۹۰ روستای منطقه از منابع آبی آن استفاده خواهند کرد.

محمد خاطرنشان کرد: ارتفاع سد کلقان‌چای ۶۵ متر و طول تاج آن ۵۲۰ متر است و می‌تواند در کنترل سیلاب‌های فصلی و جلوگیری از هدررفت آب‌های سطحی تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی ضمن قدردانی از همکاری وزارت نیرو در اجرای این پروژه اظهار داشت: حجم خاکریزی بدنه سد ۱ میلیون مترمکعب و حجم بتن‌ریزی آن ۳۰ هزار مترمکعب بوده و با تلاش هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اجرا شده است.

نظر شما