شناسهٔ خبر: 42362657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزارت ورزش موظف به رعایت قوانین ایران است

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: وظایف، اختیارات و اساس نامه وزارت ورزش و جوانان ایراداتی داشت که از شورای نگهبان اعاده شده بود و کمیسیون فرهنگی آن را برطرف کرد، طی آن وزارت ورزش و جوانان و نهادهای تحت نظارت آن موظف هستند قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فیفا پس از اتفاقاتی که در ادامه اعلام بندهای عجیب قرارداد ویلموتس رخ داد، با ارسال نامه‌ای خطاب به دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران و به دلیل آن‌چه دخالت نهادهای غیر فوتبالی نامید، فوتبال ایران را به تعلیق تهدید کرد.

در این نامه آمده است که تا روز دوم سپتامبر ۲۰۲۰ برای ای‌اف‌سی و فیفا مدارک لازم و مرتبط با وضعیت فدراسیون فوتبال و اتهام‌های طرح شده را ارسال کنید.

در ادامه آن نیز یادآور شده است: از این فرصت استفاده کرده و به شما یادآوری می‌کنیم براساس بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۱۹ فیفا، اعضای فیفا باید مسایل و مشکلات‌شان را به شکل مستقل حل کنند و نباید تحت تأثیر فرد سومی باشند.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص این نامه فیفا اظهار داشت: وظایف، اختیارات و اساس نامه وزارت ورزش و جوانان ایراداتی داشت و از شورای نگهبان اعاده شده بود که کمیسیون فرهنگی آن را برطرف کرد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مواردی که به آن گنجانده شد این بود که وزارت ورزش و جوانان و نهادهای تحت نظارت آن موظف هستند قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت کنند.

وی افزود: اگر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شود، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون تکلیفشان این می‌شود که قوانین جمهوری اسلامی را مقدم بر حرف‌های فراملی بدانند.

میرزایی همچنین تأکید کرد: نکته دیگر هم این است که فرض کنیم فیفا چنین درخواستی از فدراسیون فوتبال ایران داشته است و نهادهای غیرورزشی در ورزش دخالت داشته است، هیچ موردی ندارد، فدراسیون‌ فوتبال این جریمه را از جیب غیرمردم و خزانه عمومی و بیت‌المال تأمین کند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ص۳۰/

نظر شما