شناسهٔ خبر: 42353861 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با بازنشر کاریکاتورهای موهن

اهانت نشریه «شارلی ابدو» فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک روز پیش از برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده ۱۳ فردی که به جرم مباشرت در حمله مسلحانه و تیراندازی در دفتر نشریه شارلی ابدو در سال ۲۰۱۵ متهم شدند، این نشریه فکاهی روز سه شنبه کاریکاتورهای جنجالی و موهن به پیامبر اکرم (ص) را بازنشر کرد.

نگارنده سرمقاله این هفته نشریه شارلی ابدو با بازنشر این کاریکاتورهای موهن نوشت که این تصاویر «به تاریخ تعلق دارد، و تاریخ را نه می‌توان دوباره نوشت و نه پاک کرد».

این در حالی است که در واکنش به انتشار این کاریکاتورهای جنجالی و موهن در ژانویه ۲۰۱۵، دفتر این نشریه مورد حمله مهاجمان قرار گرفت که در آن ۱۷ تن- از جمله ۱۲ تن از کارکنان این نشریه- به همراه هر سه مهاجم کشته شدند.

دو تن از مهاجمان که دو برادر به نامهای شریف و سعید کوآشی بودند، مدعی شدند که حمله آنها به روزنامه تحت نام القاعده بوده است. این مهاجمان پس از ترک محل جرم یک پلیس زخمی را کشته و با خودرو فرار کردند.

سپس روز جمعه ۱۰ ژانویه بعد از ۴۸ ساعت تعقیب و گریز بین پلیس فرانسه و برادران کواشی، آنها در چاپخانه‌ای در شمال شرق پاریس پناه بردند و یک نفر را به گروگان گرفتند که با هجوم مأموران پلیس ضد تروریستی فرانسه به محل چاپخانه، برادران کواشی از پناهگاه خود خارج شده و به تبادل آتش با پلیس پرداختند، اما در نهایت هر دو برادر در این عملیات پلیس کشته شدند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما