شناسهٔ خبر: 42351628 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آناتولی: برخی لبنانی ها به دخالت مکرون در کشورشان انتقاد دارند

تهران- ایرنا- خبرگزاری آناتولی گزارش داد: شماری از لبنانی ها در شبکه های اجتماعی از دخالت امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در کشورشان انتقاد کردند.

صاحب‌خبر -

کاربران شبکه های اجتماعی در لبنان سفر مکرون به کشورشان را که با ۱۰۰سالگی تاسیس «لبنان بزرگ» همراه شده است، دخالت در امور لبنان توصیف کردند.

توئیت های منتشر شده در شبکه های اجتماعی درباره دومین سفر رییس جمهوری فرانسه پس از انفجار بندر بیروت، با ماموریت مصطفی ادیب برای تشکیل کابینه همراه شده است.

مکرون گفت که وی به بیروت بازگشته تا از توزیع کمک ها و تشکیل دولتی که برای نجات لبنان، شروع اصلاحات، مقابله با فساد و بهبود پرونده انرژی و بازسازی کشور مهم است، مطمئن شود.

کاربران شبکه های اجتماعی در لبنان این اظهارات را دخالت در امور کشورشان دانسته  و از سفر مکرون که با ۱۰۰ سالگی تاسیس لبنان همزمان شده است، انتقاد کردند.

آناتولی افزود: این دومین سفر مکرون به لبنان طی یک ماه است چرا که وی در تاریخ ۶ اوت گذشته یعنی دو روز بعد از انفجار بندر بیروت که باعث تشدید مشکلات سیاسی و اقتصادی  لبنان شد، به این کشور سفر کرد.

برخی کاربران لبنانی در شبکه های اجتماعی مکرون را متهم کرده اند که وی با پیشنهاد دادن شخصیت مورد نظر خود برای تشکیل کابینه، در سیاست داخلی لبنان دخالت کرده است.

میشل عون رییس جمهوری لبنان روز دوشنبه مصطفی ادیب سفیر لبنان در برلین را پس از آنکه توانست ۹۰ رای از ۱۲۰ رای پارلمان را به دست آورد، مامور تشکیل کابینه کرد.

نظر شما