شناسهٔ خبر: 42344511 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سید فردین تقی‌زاده خبر داد:

تمديد ميهماني دانشجويان شاهد و ايثارگر متقاضي براي نيمسال اول

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: دانشجویانی که در سنوات قبل در نزدیکترین دانشگاه محل سکونت خود میهمان بوده‌اند، میهمانی آن‌ها یک نیمسال دیگر تمدید می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آقای سید فردین تقی‌زاده افزود: آن دسته از دانشجویانی که مدت مجاز میهمانی آن‌ها (4 نیمسال) به اتمام رسیده است چنانچه واجد شرایط انتقال و یا میهمانی دائم هستند حکم مربوط صادر می‌شود و در صورت نداشتن احراز شرایط برای ادامه تحصیل به دانشگاه مبدا باز می‌گردند.
وی افزود: برای سایر دانشجویان باتوجه به شیوع ویروس کرونا و اینکه در بسیاری از دانشگاه‌ها نمرات تمام دروس خصوصاً دروس عملی در نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98 تاکنون ثبت نشده است لذا میهمانی همه دانشجویانی که قبلاً میهمان بوده‌اند یک ترم دیگر تمدید شد و برای تمدید حضور برای نیمسال‌های آتی در دانشگاه مقصد، در بهمن تصمیم‌گیری خواهد شد.
تقی‌زاده در تشریح فرآیند سامانه نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: سامانه سجاد به مدت یک ماه از 20 خرداد تا 20 تیر 1399 برای ثبت تقاضای دانشجویان شاهد و ایثارگر فعال بود و تعداد 330 نفر در این سامانه تقاضای خود را ثبت کردند.
وی افزود: پس از ثبت تقاضا‌ها در سامانه سجاد، مدیران امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های مبدا اطلاعات متقاضیان را بررسی و نظر خود را در سامانه اعلام کردند که در این مرحله دانشجویانی که حائز شرایط آئین نامه نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر نبودند درخواست‌شان لغو شد و درخصوص سایر دانشجویانی که اطلاعات آن‌ها مورد تایید دانشگاه بوده است درخواست آن‌ها برای بررسی در کمیسیون نقل و انتقال ستاد شاهد به این اداره کل ارسال که پس از بررسی‌های لازم نتیجه از طریق سامانه سجاد اعلام شد.
تقی زاده تاکید کرد: دانشجویان با مراجعه به سامانه و درج کد رهگیری می‌توانند از نتیجه درخواست خود مطلع شوند.

نظر شما