شناسهٔ خبر: 42334580 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

قالیباف: نظارت بر روند اجرای طرح‌ها در کشور بیشتر می‌شود/ اولین نظارت میدانی مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت بر روند اجرای طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در آستانه تنظیم بودجه سال آینده بیشتر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش شهدا در دوران دفاع مقدس گفت: در سال های ۵۹ و ۶۰ آبادان و خرمشهر در مظلوم ترین وضعیت ممکن قرار گرفتند، بنابراین همه تلاش ما بر این است با همان روحیه جهادی آن سال ها بتوانیم با تلاش و کار جدی مسائل و مشکلات خوزستان بویژه دو شهر آبادان و خرمشهر را حل کنیم.

او با بیان اینکه این نخستین سفر ما به خوزستان است و این استان بویژه دو شهرستان آبادان و خرمشهر برای ما اهمیت ویژه ای دارد، افزود: هدف اصلی این سفر نظارت بر مسائل و مشکلات مردم خوزستان و رسیدگی به طرح های نیمه تمام این منطقه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حق همه مردم است که بدانند چگونه طرح ها و پروژه‌ها به نتیجه می رسد.

قالیباف با بیان اینکه در آستانه اختصاص بودجه سال آینده و برنامه هفتم هستیم، یادآور شد: این بازدیدها می‌تواند بسیار موثر باشد چرا که در بخش نظارتی و در بحث قانون گذاری، با کمک قوه مجریه می توانیم بخشی از مشکلات خوزستان را حل و فصل کنیم.

او تاکید کرد: در دو شهرستان آبادان و خرمشهر حوزه فاضلاب و آب های سطحی، احیای نخیلات، ساخت سد تنظیمی بهمنشیر و لایروبی رودخانه ها از موضوعات جدی و مهمی است که باید بصورت ویژه با نظارت دقیق در زمان‌بندی مشخص به آنها توجه شود.

گفتنی است محمدباقر قالیباف به منظور نظارت میدانی بر مسائل و مشکلات و برخی طرح های استان خوزستان به آبادان و خرمشهر سفر کرده است.

نامگذاری پلی در خرمشهر به نام شهید حسن قالیباف

رئیس مجلس در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی و زیرساختی در آبادان و خرمشهر در پاسخ به سوالی مبنی بر نامگذاری پلی در خرمشهر به نام برادر شهیدش حسن قالیباف، گفت: کار پسندیده‌ای نکردند؛ خوب است آن پل را به نام یکی از شهدای محلی منطقه بگذارند.

پیگیری مشکلات ملوان و بازرگانان بندر خرمشهر

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پس از ورود به شهرستان خرمشهر وارد پایانه تجاری این شهرستان شد و از نزدیک روند صادرات و واردات کالا را بررسی کرد.

او در دیدار با ملوانان و بازرگان جویای مشکلات آنان شد و تاکید کرد: طبق قوانین مناطق آزاد ثبت سفارش کالا نباید در بنادر انجام شود اما متاسفانه این اتفاق در بندر خرمشهر انجام می شود و همین موضوع به مشکلات جاری دامن زده است.

اخذ موافقت لایروبی اروندرود از عراق

رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از بندر خرمشهر گفت: با پیگیری های صورت گرفته توسط وزارت خارجه موافقت مشارکت کشور عراق در لایروبی اروند رود گرفته شد.

محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از بندر خرمشهر ضمن اطلاع از آخرین وضعیت فعالیت این بندر از زبان مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر،گفت: با توجه به مشکلات موجود و به منظور رونق بخشیدن به بنادر، موضوع بازگرداندن مزایای مناطق آزاد از جمله مشکل ثبت سفارش را پیگیری خواهیم کرد.

او در ادامه با بررسی وضعیت فعالیت شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی گفت: موضوع دادن پروژه های جدید برای اشتغالزایی و بازگشت فعالیت این شرکت را پیگیری خواهیم کرد.

بندر خرمشهر به وسعت ۲۳۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در محل تلاقی اروندرود و کارون در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده است.

این بندر دومین بندر کانتینری کشور است که  ۴۵ کیلومتر تا خلیج فارس فاصله آبی دارد و در حال حاضر به ۹ پست اسکله فعال و ۷ پست اسکله در حال بازسازی برای پذیرش کشتی‌هایی با آبخور ۶ متر و تخلیه روزانه چهار هزار تا شش هزار تن کالا قابلیت دارد.

حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در یادمان شهدای شلمچه

محمدباقر قالیباف با حضور در یادمان شهدای شلمچه ضمن قرائت فاتحه با آرمان‌های شهدای ۸ سال دفاع مقدس تجدید میثاق کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، شلمچه را مظهر و نماد کربلای وطن دانست و گفت: هر چه داریم از برکت خون همین شهداست.

نظر شما