شناسهٔ خبر: 42328743 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

گفتگوی تلفنی رئیس جمهور کشورمان با رئیس جمهوری نیجر

رئیس جمهور کشورمان در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهوری نیجر گفت: اطمینان دارم نیجر از سوء استفاده امریکا از شورای امنیت برای یکجانبه گرایی جلوگیری می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
دکتر حسن روحانی در گفتگوی تلفنی "محمدو ایسوفو" رئیس جمهوری نیجر با اشاره به چهار دهه روابط دوستانه تهران و نیامی، افزود:ایران و نیجر همکاری‌های خوبی در زمینه‌های اکتشافات معدنی، بهداشت و درمان و کشاورزی داشته اند و امیدوارم بتوانیم از همه ظرفیت‌ها برای گسترش روابط دوطرف استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تبریک ریاست دوره‌ای نیجر بر شورای امنیت سازمان ملل در ماه سپتامبر (شهریور)، گفت: دو کشور همواره در مسائل و مجامع بین المللی از جمله در سازمان ملل متحد، جنبش غیرمتعهد‌ها و سازمان همکاری اسلامی، در زمینه حفظ استقلال و بی طرفی برای تحقق اهداف این مجامع، تعاملات و همکاری‌های سازنده و مثبتی داشته اند.

رئیس جمهور همچنین از حمایت‌های مستمر نیجر از توافق برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، قدردانی کرد. آقای روحانی ابراز امیدواری کرد: جمهوری نیجر در دوران ریاست خود بر شورای امنیت سازمان ملل نیز، به شکل کاملا مستقل و حرفه‌ای از زیاده خواهی‌ها و یکجانبه گرایی آمریکا جلوگیری خواهد کرد.

رئیس جمهوری نیجر نیز با اشاره به استقبال از تبادل تجربیات با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف گفت: نیجر آمادگی دارد که این روابط را در همه زمینه‌ها گسترش دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما