شناسهٔ خبر: 42327565 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

نبیه بری:

موضوع امام موسی صدر به پایان نخواهد رسید مگر با بازگشت او/ قانون انتخاباتی باید خارج از طایفه گری وضع شود

رئیس پارلمان لبنان در سخنانی به مناسبت چهل و دومین سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر و همراهانش، گفت: موضوع امام موسی صدر مختومه نخواهد شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در سخنانی به مناسبت چهل و دومین سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر و همراهانش، گفت: ناپدید شدن امام موسی صدر جنایتی است که در اراضی لیبی رخ داد و این موضوعی لبنانی و حاکمیتی است. این پرونده مختومه نخواهد شد.

وی افزود: چهل و دو سال از این حادثه گذشت، ولی ما هرگز خسته نخواهیم شد. موضوع امام موسی صدر نمی میرد و به پایان نخواهد رسید مگر با بازگشت امام موسی صدر و همراهانش. تحقیقات در مورد پرونده امام موسی صدر به دقت دنبال می‌شود و از هیچ نشانه‌ای گمراه نشوید، زیرا این پرونده مردانی سختگیر است که سازش ناپذیرند.

بری در ادامه گفت: بیروت امروز بر اثر انفجار بندر زخم دیده است و زخم پایتخت به مثابه زخم کشور و شهیدان ماست. خواستار انجام تحقیقات در موضوع انفجار بندر بیروت هستیم و اینکه نه کند پیش برود و نه عجله به خرج داده شود. این به مثابه آزمونی برای دستگاه قضائی لبنان است.

وی گفت: فاجعه بندر بیروت سقوط بدنه نظامی سیاسی را آشکار کرد و باید این نظام طایفه‌ای تغییر کند. خواستار توقف حملات رسانه‌ای میان طرف‌ها هستم.

رئیس پارلمان لبنان بر لزوم گفتگو تاکید کرد و گفت که قانون انتخاباتی باید خارج از طایفه گری وضع شود و مجلس سنا ایجاد و استقلال دستگاه قضائی تقویت شود.

نظر شما