شناسهٔ خبر: 42321103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم داشتن نگاه ملی به مسأله «آب»/ تعلل در تصمیم‌گیری، عامل افزایش هزینه نجات زاینده‌رود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر این باور هستیم که اگر به آب موجود نگاه ملی داشته باشیم و منطقه‌ای و استانی به آن نگاه نکنیم می‌توان نیازهای تمامی استان‌ها را برطرف کرد بدون آن که استانی دچار مشکل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نشست کارگروه تخصصی آب به میزبانی کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان و با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس، چند نفر از اعضای شورای شهر اصفهان، مدیران عامل آب منطقه‌ای و آبفا، ریاست سازمان محیط زیست استان و تعدادی از سمن‌ها و فعالان حوزه محیط زیست برگزار شد.

علیرضا نصر اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص این جلسه اظهار داشت: کارگروه آب، زیرمجموعه کمیسیون اجتماعی و محیط زیست است که چند وقت یکبار جلساتی برگزار می‌کنند و بیشتر هدف هم‌افزایی در زمینه استفاده از ظرفیت‌های موجود که می‌تواند منجر به کاهش اعتراضات و انجام درست مأموریت‌های نمایندگان و سازمان‌های مردم‌نهاد، شهرداری و... شود، دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: این جلسه‌ با حضور آقایان مقتدایی و طغیانی نمایندگان اصفهان در مجلس، مسؤولان سازمان آب منطقه‌ای، سازمان محیط زیست و نمایندگان تعدادی از سمن‌ها برگزار شد که بنده و آقایان ملت، محمدی و خانم روشن نیز از سوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه حاضر شدیم.

وی تصریح کرد: در این جلسه دیدگاه‌های مختلف بیان شد و یک مطالبه عمومی یعنی اصرار بر اجرایی شدن مصوبات شورای عالی آب، مطرح شد که تقریباً به جمع‌بندی رسیده است؛ دریافت مجوزهای زیست محیطی از مسائل مهم است که باید اداره کل محیط زیست دنبال کند که آن‌ها نیز طبق گزارشی که در جلسه ارائه دادند نشان دادند که به دنبال دریافت مجوزها هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: منابعی نیز برای بحث آب اصفهان در نظر گرفته شده که می‌توان از به سرانجام رسیدن سد تونل سوم، انتقال آب از خلیج فارس که در حال رسیدگی است و کارگروهی نیز برای آن تشکیل شده و اصلاح موارد قانونی بهشت‌آباد، نام برد.

وی ادامه داد: همه این موارد و تلاش‌ها در جهت احقاق حقوق اصفهان و فلات مرکزی صورت می‌گیرد و از طرف دیگر نیز ما به دنبال برقراری تعاملات هستیم یعنی به هیچ عنوان به دنبال آن نیستیم که به اختلافات دامن زده شود.

 

نصر اصفهانی تأکید کرد: استان‌ها همواره با یک‌دیگر تعامل داشتند و در مشکلات فریادرس یکدیگر بودند و به هیچ عنوان نباید این دوستی را بین استان‌ها مخدوش کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسأله آب نیز یک امر حیاتی است که متوجه تمامی استان‌ها است و ما در کنار اینکه می‌خواهیم از آب موجود استفاده ببریم اما به هیچ وجه نمی‌خواهیم ضرری به دیگر استان‌ها وارد شود و به هیچ عنوان زیاده‌خواه نیستیم.

لزوم داشتن نگاه ملی به مسأله «آب»

وی خاطرنشان کرد: بر این باور هستیم که اگر به آب موجود نگاه ملی داشته باشیم و منطقه‌ای و استانی به آن نگاه نکنیم می‌توان نیازهای تمامی استان‌ها را برطرف کرد بدون آنکه استانی دچار مشکل شود.

نصر اصفهانی بیان داشت: بر همین اساس یکی از مأموریت‌های این کارگروه برقراری تعامل‌ها است که مدتی پیش میزبان شورای اسلامی شهر شهرکرد در اصفهان بودیم که گفت‌وگویی داشتیم و از دیدگاه‌های خوب آن‌ها استفاده کردیم و می‌توان این ارتباط خوب را با خوزستان نیز برقرار کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این بحث‌ها نباید به میان مردم کشیده شود، افزود: این امر یک تصمیم مدیریتی است که مدیران باید خودشان با در نظر گرفتن مصالح و حقوق تمام استان‌ها آن را دنبال کنند و دور از هرگونه برخورد احساسی و نگاه منطقه‌ای و استانی تصمیم بگیرند.

وی‌ در خصوص حضور نمایندگان مجلس در این جلسه اظهار داشت: نمایندگان مجلس نیز حضور خوبی در جلسه داشتند و اعلام کردند که این جلسات ادامه خواهد داشت، مباحثی که باید از تهران پیگیر آن بود نیز بیان شد.

نصر اصفهانی تصریح کرد: موضوع آب زاینده‌رود یک همت همگانی نیاز دارد که باید‌ تمام مسؤولان یک صدا و به دور از هرگونه تنش و برخورد استانی آن را دنبال کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ص۲۰/

نظر شما