شناسهٔ خبر: 42317277 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ثبت نام بیش از ۴۶ هزار نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی فنی و حرفه‌ای

سخنگوی سازمان سنجش آخرین آمار ثبت نام کنندگان در آزمون کاردانی به کارشناسی و کاردانی فنی و حرفه‌ای با آزمون و بدون آزمون را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین آمار ثبت نام کنندگان در آزمون کاردانی به کارشناسی گفت: آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۹ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صبح روز جمعه، ۱۴ شهریور در ۱۶۳ شهرستان برگزار می شود.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: کارت شرکت در آزمون برای داوطلبانی که متقاضی رشته های با آزمون هستند از فردا (سه‌شنبه، ۱۱ شهریور)  برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد. 

او بیان کرد: پذیرش در آزمون کاردانی به کارشناسی برای ۱۶ کدرشته امتحانی با آزمون برگزار می‌شود و برای  ۴۷ کدرشته امتحانی  صرفا با سوابق تحصیلی انجام می شود. 

ثبت نام ۴۶ هزار و ۶۹۷ نفر در کاردانی به کارشناسی

زرین آمیزی گفت: در آزمون کاردانی به کارشناسی در مجموع ۲۲ هزار و ۲۱۵ نفر زن و ۲۴ هزار و ۴۸۲ نفر مرد ثبت نام کرده اند. از این تعداد ۴۰ هزار و ۴۱۱ نفر در رشته های با آزمون ثبت نام کرده اند و ۶ هزار و ۲۸۶ نفر در دوره های بدون آزمون ثبت نام کرده اند، در مجموع ۴۶ هزار و ۶۹۷ نفر در دوره های کاردانی به کارشناسی ثبت نام کرده اند.

سخنگوی سازمان سنجش بیان کرد: ظرفیت پذیرش با آزمون دوره های کاردانی به کارشناسی ۱۵۷ هزار و ۷۰۵ نفر و ظرفیت دوره های بدون آزمون ۶۹ هزار و ۹۹۵ نفر است. 

ثبت نام ۹۱ هزار و ۸۷ نفر در کاردانی فنی و حرفه‌ای

او تصریح کرد: در  آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی تعداد ۴۰ هزار و ۲۷ نفر زن و ۵۱ هزار و ۶۰ نفر مرد تاکنون ثبت نام کرده اند که در مجموع ۹۱ هزار و ۸۷ نفر در کاردانی فنی و حرفه‌ای ثبت نام کرده اند. ظرفیت پذیرش رشته های با آزمون فنی و حرفه ای ۱۵۱ هزار و ۸۲۹ نفر و ظرفیت دوره های بدون آزمون کاردانی فنی و حرفه ای ۱۰۱ هزار و ۶۵۶ نفر است. 

گفتنی است، داوطلبان در زمان دریافت کارت ورود به جلسه چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند‌های ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ به ترتیب شامل نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه، سال تولد، شماره ملی، کد و عنوان رشته تحصیلی، موسسه محل اخذ مدرک تحصیلی، سال و ماه اخذ مدرک تحصیلی، معدل فارغ‌التحصیلی، وضعیت اشتغال (کارمندی)، استان بومی و علاقه‌مندی به گزینش در رشته‌های غیرانتفاعی و کد و عنوان محل­های انتخابی کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند لازم است نسبت به رفع آن اقدام کنند.

داوطلبان برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا جمعه، ۱۴ شهریور به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

داوطلبان در صورتی که نسبت به بند‌های ۳، ۷، ۹ و ۱۵ (جنس، دین، معلولیت، زبان امتحانی) تفاوتی مشاهده کردند، ضروری است در صبح روز پنجشنبه، ۱۳ شهریور از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط (براساس جدول شماره ۲) مراجعه کنند.

سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر داوطلب بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام خود داوطلب در نظر گرفته شده و به تقاضا‌های مربوط به تغییر رشته امتحانی و حوزه امتحانی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما