شناسهٔ خبر: 42310833 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

گزارش اجلاس امارات/عربستان سیاست یک‌بام و دوهوا!

بن سلمان در مصاحبه ای گفته بود که از سیاست قدیمی عربستان برای برخورد با صهیونیستها به عنوان اشغالگر فلسطین فاصله گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، گزارش ها از منابع نزدیک به دولت عربستان حاکی از این است که دولت آمریکا در حال تشویق عربستان سعودی برای شرکت در اجلاس سه جانبه آمریکا، امارات و اسرائیل است. این اجلاس قرار است دوشنبه در ابوظبی برگزار شود.

 

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحرونت روز یکشنبه گفت که نمایندگان سعودی ممکن است روز دوشنبه برای پیوستن به اجلاس سه جانبه به ابوظبی برسند که قرار است درباره توافق نامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بحث شود.

 

پیش از این ، رویترز به نقل از یک منبع آگاه گفته بود که یک هواپیمای مسافربری اسرائیلی روز دوشنبه به همراه دستیاران بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به امارات پرواز می کند.

 

گزارش روزنامه صهیونیستی گفت: جرد کوشنر ، مشاور ترامپ ، رابرت اوبراین ، مشاور امنیت ملی ، آوی برکوویتز فرستاده خاورمیانه ایالات متحده و دیگر مقامات آمریکایی به همراه هیئت اسرائیلی به سرپرستی میر بن شبات ، مشاور امنیت رژیم صهیونیستی به امارات سفر می کنند.

 

در همین حال ، کوشنر همچنین در تلاش است تا عربستان را متقاعد کند تا به مراسم امضای توافق نامه عادی سازی در ماه اکتبر بپیوندد.

 

ریاض هیچ ارتباط رسمی با تل آویو ندارد ، اما مدت هاست که این دو رژیم ارتباط پنهانی دارند. عربستان تحت رهبری بن سلمان تمام اقدامات پیش نیاز برای ارتباط با صهیونیستها را انجام داده است.

 

عربستان سعودی نسبت به توافق اسرائیل و امارات متحده عربی با احتیاط واکنش نشان داد و گفت كه تنها حاضر است در صورت تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی با اسرائیل ارتباط برقرار کند.

 

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی طی سفر به آمریکا در آوریل 2018 در مصاحبه های جنجالی گفته بود که حق حیات اسرائیل را به رسمیت می شناسد و از سیاست قدیمی عربستان برای برخورد با صهیونیستها به عنوان اشغالگر فلسطین فاصله گرفته است.

پایان پیام/42

نظر شما